Po 64 latach z rynku znika tygodnik „Echo”, przyczyny ekonomiczne

Miejska spółka Śródmieście z Tychów wydająca tygodnik „Echo”  postanowiła zawiesić jego ukazywanie się. Pismo było obecne na rynku od 64 lat, dwa lata temu zostało kupione przez zależną od ratusza spółkę. Nikt z dziennikarzy nie traci pracy, gdyż przejdą do drugiego wydawanego przez nią pisma „Twoje Tychy”.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Po 64 latach z rynku znika tygodnik „Echo”, przyczyny ekonomiczne

O sprawie napisał internetowy serwis dwutygodnika „Nowego Info”. Dwa lata po kupieniu „Echa” przez miejską spółkę Śródmieście, zapadła decyzja o zawieszeniu wydawania tej gazety.

- Decyzją zarządu spółki wydawanie Górnośląskiego Tygodnika Regionalnego „Echo” zostanie zawieszone z dniem 21 maja 2020 r. Powyższe jest spowodowane przyczynami ekonomicznymi - powiedział dla Noweinfo.pl prezes wydawcy, Andrzej Kowol. - Mamy połączone redakcje „Twoich Tychów” i „Echa”, w sumie jest to dziesięć osób. Nikt w „Echu” nie straci pracy, gdyż wszyscy znajdą zatrudnienie przy tworzeniu drugiego naszego pisma - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Frymer z zarządu spółki.

„Echo” ukazywało się od 1 maja 1956 roku aż do stanu wojennego, kiedy zostało zawieszone. Ukazywał się w Tychach i sąsiednich gminach. W 2018 r. z prywatnych rąk odkupiła go zależna od miasta spółka Śródmieście. W 2020 roku przesunięto termin ukazywania się „Echa” ze środy na czwartek.

Spółka wydająca pismo nie odpowiedziała na nasze pytanie, zamierza wznowić tygodnik po okresie kryzysu wywołanego pandemią.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii