Po przejęciach Grupa WP wyprzedza Onet i RASP, a także Facebooka i YouTube’a

Po doliczeniu ruchu z przejętych niedawno serwisów Dobreprogramy.pl i Sportowefakty.pl Grupa Wirtualna Polska miała w kwietniu br. 16,2 mln użytkowników, o 835 tys. więcej niż Grupa Onet - RASP wraz ze Skąpiec.pl i Opineo.pl. Grupa WP wyprzedziła też Facebooka i YouTube.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Po tym jak w połowie lutego br. Grupa o2 i Wirtualna Polska połączyły się w Grupę Wirtualna Polska, w wynikach Megapanelu PBI/Gemius od marca po raz pierwszy w jednym węźle podano wyniki stron całej Grupy WP. Okazało się, że mają 14,68 mln użytkowników, o 425 tys. mniej niż witryny Grupy Onet - RASP. W kwietniu ta różnica zmalała o 52 tys. użytkowników (zobacz szczegóły). Grupa WP wyprzedziła już natomiast konkurenta pod względem liczby odsłon, w tym krajowych odsłon mobilnych.

O tym, jak istotne są te dane, świadczą ostatnie działania reklamowe obu wydawców - każdy z nich promował się jako lider wśród polskich portali, prezentując korzystne dla siebie dane z Megapanelu (przeczytaj o tym więcej).

Przy czym dane z marca i kwietnia nie uwzględniają jeszcze wyników serwisów, które w ostatnim czasie przejęły Grupa WP i Grupa Onet. Ta pierwsza firma, a w zasadzie jeszcze Grupa o2, już w listopadzie ub.r. kupiła 51 proc. udziałów w serwisie Dobreprogramy.pl (więcej o tym), przy czym jego wyniki nie zostały jeszcze włączone do danych Grupy WP.

- Do tej pory priorytetem było pełne połączenie o2 oraz WP. Cały czas trwają prace nad połączeniem wszystkich zasobów grupy w jeden węzeł właścicielski. Mamy nadzieję, że nastąpi to niebawem. Jednocześnie pracujemy nad rozpoczęciem wspólnej sprzedaży reklam z Dobrymi Programami - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Zmorzyńska z biura prasowego Grupy WP. - Nie skupiamy się na konkurowaniu statystykami z Megapanelu. Komunikujemy dobre dopasowanie do grup docelowych najczęściej poszukiwanych przez reklamodawców oraz liczne portfolio mocnych marek, gdyż z tego na co dzień jesteśmy rozliczani przez naszych klientów - podkreśla.

Grupa Onet pod koniec maja kupiła 80 proc. udziałów w porównywarce cenowej Skąpiec.pl i serwisie z recenzjami produktów Opineo.pl (przeczytaj o tym więcej), natomiast Grupa WP na początku czerwca przejęła w całości serwis Sportowefakty.pl (więcej o tym).

Anna Nawrock-Tełewiak, rzeczniczka prasowa Grupy Onet, informuje nas, że dane Skąpiec.pl i Opineo.pl zostaną dołączone w Megapanelu do Grupy Onet - RASP od wyników za czerwiec. Podobnie stanie się z danymi Sportowefakty.pl i Grupy WP - zapewnia Magdalena Zmorzyńska.

Ponieważ jednak wyniki Megapanelu są podawane z prawie dwumiesięcznym opóźnieniem, nie oddają obecnego stanu posiadania obu wydawców. Dlatego poprosiliśmy PBI o przygotowanie symulacji, w której do wyników Grupy WP i Grupy Onet - RASP z kwietnia zostaje dodany ruch z przejętych przez nie witryn.

W takim ujęciu Grupa WP ma 16,19 mln użytkowników i 2,9 mld odsłon krajowych. Dotychczasową liczbę użytkowników Grupy mocniej podnoszą Dobreprogramy.pl, które odwiedziło w kwietniu ponad 4 mln internautów, natomiast liczbę odsłon bardziej podwyższają - o 51,9 mln - Sportowefakty.pl.

Grupa Onet - RASP razem ze Skąpcem i Opineo miałaby w kwietniu 15,35 mln użytkowników i 2,03 mld odsłon. Drugi z przejętych serwisów nie jest na razie objęty audytem site-centric, więc liczba odsłon jest niepełna.

Grupa WP razem z Dobrymiprogramami i Sportowymifaktami miałaby w kwietniu o 836 tys. użytkowników i 873 mln odsłon więcej niż Grupa Onet - RASP ze Skąpcem i Opineo). Co więcej, wyprzedziłaby pod względem liczby użytkowników Grupę Allegro - GG, YouTube’a i Facebooka.

Na kolejnej podstronie analizujemy, ile Grupa WP zyska w kategoriach tematycznych Sport i Nowe Technologie, a Grupa Onet - RASP - w E-commerce

Dodanie wyników ze Sportowefakty.pl pozwoli Grupie WP zbliżyć się do Grupy Onet - RASP w kategorii Sport. W kwietniu liczba użytkowników stron pierwszego wydawcy wzrosłaby w takim przypadku o 378,3 tys. (oczywiście uwzględniając współodwiedzalność Sportowefakty.pl i dotychczasowych witryn sportowych Grupy WP), a liczba odsłon krajowych - o 45,6 mln.

Jeśli chodzi o nowe technologie, to Dobreprogramy.pl mają zdecydowanie większy zasięg (4,03 mln użytkowników i 20,4 mln odsłon krajowych w kwietniu) niż dotychczasowe strony Grupy WP z tej kategorii (2,7 mln użytkowników i 15,5 mln odsłon krajowych). Razem wyprzedzą witryny Onetu i RASP i będą zdecydowanym liderem, według danych z kwietnia mając 6,02 mln użytkowników i 35,9 mln odsłon krajowych.

Z kolei Grupa Onet - RASP po włączeniu Skąpca i Opineo awansuje do czołówki w kategorii E-commerce, w której bez tych dwóch stron zanotowała w kwietniu jedynie 155,8 tys. użytkowników i 875 tys. odsłon krajowych. Za to razem z tymi witrynami miałaby 2,28 mln użytkowników i (jeszcze bez danych z Opineo) 15,4 mln odsłon krajowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"