Po wejściu do Czech i Słowacji w 2007 r., mBank myśli o kolejnychrynkach

mBank, detaliczne ramię BRE Banku, zainwestuje 29 mln euro w rozwójprojektu mBanka w Czechach i na Słowacji. Chce osiągnąć prógrentowności z tej działalności do 2012 roku. Bank liczy, że w ciągutrzech lat pozyska w obu krajach 250 tys. klientów, a pod koniectego roku zdecyduje o wejściu na kolejne rynki regionu EuropyŚrodkowo-Wschodniej, poinformowali przedstawiciele mBanku wewtorek.

isb-kk
isb-kk
Udostępnij artykuł:

"Projekt będzie nas kosztował 29 mln euro - to jest cała kwotawraz z kosztami funkcjonowania do 2012 roku, kiedy to spodziewamysię osiągnąć break-even" - powiedział dziennikarzom Piotr Gawron,dyr. ds. mBanku , odpowiedzialny za ekspansję transgraniczną.

Dodał, że mBank, który rozpoczął działalność w 2000 roku,osiągnął próg rentowności po czterech latach działalności.

Potencjalni klienci Banki w Czechach i na Słowacji to osoby wwielu 18-25 lat, dobrze wykształcone, będące użytkownikamiInternetu, mieszkające w dużych miastach. W obu krajach jest ponad5,6 mln użytkowników, a 10,7 mln osób posiada konto w banku, awśród klientów banków 15,4% na Słowacji i 11,7% w Czechach korzystaz bankowości elektronicznej.

"Do 2010 roku chcielibyśmy pozyskać na obu rynkach co najmniej250 tys. klientów, udzielić 1,2 mld euro kredytów i zgromadzić 300mln euro depozytów" - powiedział Gawron.

W obu krajach mBank będzie budował sieć sprzedaży podobną dotej, która działa w Polsce. Do końca przyszłego roku w Czechachpowstanie 12 centrów finansowych, a na Słowacji 6 takich oddziałóww największych miastach.

W obu krajach planowane jest także otwarcie mKiosków - punktów wcentrach handlowych ze stanowiskami internetowymi. W Czechachpowstanie 18 mKiosków, a na Słowacji 8 do końca 2008 roku.

Na początku bank będzie oferował konto osobiste ioszczędnościowe, kredyt zabezpieczony hipoteką oraz kredytgotówkowych. Pod koniec I kw. przyszłego roku oferta rozszerzy sięo Supermarket Funduszy Inwestycyjnych, karty kredytowe, produktydla biznesu, a także e-commerce z płatnościami przez Internet.

"Analizujemy wszystkie kraje z Europy Środkowo-Wschodniej.Łatwiej jest w krajach UE, bo możemy bazować na jednolitympaszporcie, ale rozważamy wszystkie kraje tego regionu" -powiedział Gawron.

"Ekspansja zagraniczna to istotny element rozwoju mBanku. Dokońca roku zostanie określone, na które rynki jeszcze wejdziemy,ale będzie to inny model biznesu, niż mBanka" - dodał.

mBank posiada obecnie 1,5 mln klientów i prowadzi prawie 2 mlnrachunków. Suma jego aktywów sięga 9 mld zł, wartość depozytów to6,44 mld zł, a wartość portfela kredytów hipotecznych przekracza 4mld zł.

isb-kk
Autor artykułu:
isb-kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele