Po zmianach w aplikacji Snapchat traci w oczach użytkowników, spadek satysfakcji o 70 procent

Po wprowadzeniu zmian w obsłudze Snapchata w styczniu 2018 roku większość użytkowników  w wieku od 18 do 34 lat nie jest zadowolona z aplikacji - wynika z badania YouGov BrandIndex. W okresie od lutego do kwietnia zadowolenie z używania Snapchata spadło o ponad 70 procent.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Po zmianach w aplikacji Snapchat traci w oczach użytkowników, spadek satysfakcji o 70 procent

Największe zmiany w Snapchacie od momentu powstania tej aplikacji w 2011 r. zostały wprowadzone na początku br. Polegały przede wszystkim na przebudowie interfejsu platformy, w którym m.in. oddzielono treści o charakterze prywatnym od materiałów zamieszczanych przez wydawców i marki.

W odbiorze większości użytkowników zmiany dokonane w Snapchacie, które w założeniach miały uporządkować aplikację przyniosły w efekcie problemy w ergonomii jej obsługi, co wywołało falę krytyki. Klimatu wokół platformy nie poprawił z pewnością fakt, że pomimo petycji podpisanej przez ponad 1,2 mln internautów Snap, właściciel Snapchata nie zgodził się na cofnięcie kontrowersyjnych zmian w aplikacji.

Część użytkowników postanowiła po zmianach zrezygnować ze Snapchata, a najgłośniejsza stała się zapowiedź zlikwidowania konta w aplikacji przez celebrytkę Kylie Jenner, która pociągnęła za sobą spadek akcji Snapa na giełdzie o 6 proc.

Z danych opublikowanych przez YouGov BrandIndex wynika, że Snapchat poważnie traci w oczach użytkowników od kilku miesięcy, i to głównie w najważniejszej dla aplikacji grupie wiekowej obejmującej osoby w wieku od 18 do 34 lat.

Okazuje się, że w lutym br. w skali ocen aplikacji od 0 do 100 Snapchat uzyskał z lekkimi wahaniami ok. 30 pkt. jeśli chodzi o ogólne wrażenia z aplikacji. Tymczasem w kwietniu br. było to już tylko 8 pkt., co oznacza spadek o 73 proc. Później odbiór aplikacji uległ lekkiej poprawie sięgając ponad 11 pkt. w maju.

grafika

Znaczący spadek punktacji Snapchat zanotował także w badaniu satysfakcji użytkowników. W lutym br. średnia punktacja w skali 0 – 100 wynosiła 27 pkt., podczas gdy w kwietniu było to 12 pkt.

grafika

W badanym okresie o 10 proc. spadła też częstotliwość wzmianek na temat Snapchata w mediach społecznościowych – z 35 do 25 proc. W I kwartale 2018 r. Snap zanotował wzrost przychodów o 54 proc., jednocześnie strata netto zmalała do kwoty ponad 385,7 mln dol. Liczba codziennych użytkowników aplikacji przekracza obecnie 191 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?