Poczta Polska: 100 tysięcy sprzedanych neoznaczków z platformy envelo.pl

Poczta Polska: 100 tysięcy sprzedanych neoznaczków z platformy Envelo.pl

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ponad 100 000 sprzedanych neoznaczków w pierwszym miesiącu działania Envelo.pl - platformy internetowej Poczty Polskiej. Envelo to marka Poczty Polskiej integrująca elektroniczne usługi pocztowe. Za wdrożenie e-usług odpowiedzialna jest spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Usługi cyfrowe Poczty Polskiej to odpowiedź na zmiany zachodzące m.in. na rynku papierowej korespondencji. Z badań realizowanych na zlecenie Poczty Polskiej wynika, że klienci oczekują, że większość spraw związanych z usługami masowymi będą załatwiać przez Internet. Jednocześnie stają się coraz bardziej wymagający i szukają usług o wysokiej jakości.

Neoznaczek jest pierwszym z trzech produktów elektronicznych dostępnych na www.envelo.pl Z platformy można także wysłać list i kartkę pocztową, które w sposób tradycyjny dostarczy listonosz.

- W ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania platformy sprzedaliśmy ponad 100 000 neoznaczków. Nasi klienci założyli kilka tysięcy kont na platformie Envelo.pl, a prawie wszystkie są aktywne. Najbardziej popularne nominały neoznaczka to oczywiście 1,60 PLN dla listu ekonomicznego oraz 2,35 PLN dla priorytetowego - mówi Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Neoznaczek to po prostu znaczek pocztowy dostępny w Internecie. Pozwala on na opłacenie krajowych przesyłek listowych nierejestrowanych. Neoznaczek można samodzielnie wydrukować oraz umieścić na kopercie jako dowód opłacenia nadania przesyłki.

Neoznaczek zabezpieczony jest kodem data matrix. Informacje zawarte w kodzie pozwalają na zweryfikowanie poprawności opłaty pocztowej, w tym np. daty ważności neoznaczka, nominału i tego, czy dany znaczek nie był już wcześniej wykorzystany. Dodatkowo weryfikacja poprawności opłaty pocztowej przebiega podczas skanowania oraz na etapie dostarczania przesyłki. Wygląd neoznaczka można zmieniać umieszczając na nim jedną z kilkudziesięciu dostępnych grafik. Spółka rozpoczęła już kolejne etapy rozwoju neoznaczka oraz platformy Envelo.

W pierwszym kwartale 2014 r. neoznaczki będzie można uatrakcyjnić dodając swoje własne zdjęcie lub logotyp. Pojawi się także możliwość opłacenia nimi przesyłek zagranicznych oraz listów rejestrowanych.

W przyszłości Poczta Polska będzie posiadała na platformie Envelo pełne portfolio usług cyfrowych dopasowanych do różnorodnych grup klientów. Będzie to faktura elektroniczna, list skanowany, czyli elektronizacja korespondencji przychodzącej, ePodpis i eUmowa czyli podpisywanie elektronicznych dokumentów z poświadczeniem zapewniającym moc prawną czy finalnie elektroniczny list rejestrowany. Docelowo platforma będzie miejscem skupiającym wszystkie e-usługi pocztowe. Pod tym względem będzie to unikatowe rozwiązanie na rynku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu