Klienci zamawiający towary na AliExpress, jednej z największych platform sprzedażowych na świecie, od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej. Polski operator wraz z należącą do koncernu Alibaba firmą Cainiao stale rozwijają współpracę, usprawniając dystrybucję towarów kupowanych przez polskich klientów na globalnych marketplace’ach.
Nowa umowa
Poczta Polska współpracuje z Cainiao od 2018 r. świadcząc usługi dla polskich klientów AliExpress. Teraz poinformowano, że bazując na wcześniejszych dobrych doświadczeniach obie firmy podpisały kolejną umowę na lata 2021/2022. Współpraca z grupą Alibaba ma się wpisywać w strategiczne plany Poczty Polskiej i będzie rozwijana w przyszłości.
Poczta Polska jest obecnie jedynym dostawcą w kanale door-to-door dla usługi AliExpress, w ramach której w ciągu 15 dni od złożenia zamówienia na platformie, przesyłka zostanie dostarczona do klienta. Obie firmy podjęły również kroki w celu zmniejszenia emisji CO2 dążąc do konsolidowania wielu przesyłek adresowanych do jednego klienta w paczki łączone.

- Ogromnie cieszy nas podpisanie porozumienia z Cainiao - przyznaje w komunikacie Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej. - Oznacza ono wzmocnienie współpracy między nami. Chciałbym podkreślić, że jednym z filarów nowej strategii Poczty Polskiej jest zwiększenie udziału w rynku KEP, zwłaszcza w rynku transgranicznym. Zgodnie z przyjętymi założeniami, naszym celem do 2024 roku jest podwojenie przychodów spółki z przesyłek kurierskich, uwzględniając zwłaszcza sektor e-commerce. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na tym rynku, takimi jak platforma AliExpress czy Cainiao Network, to jedno z najważniejszych działań realizowanych przez Pocztę Polską w tym obszarze działalności biznesowej.











