Poczta Polska partnerem akcji edukacyjnej „Usamodzielnij się!”

Poczta Polska została partnerem kampanii mającej na celu pomoc młodym ludziom w szybszym uzależnieniu się od rodziców. Z badań zrealizowanych w 2013 r. przez CBOS wynika, że aż 36 proc. osób w wieku od 25 do 29 lat oraz 81 proc. mających od 18 do 24 lat korzysta z ich pomocy materialnej. Główną przeszkodą w usamodzielnieniu się jest brak pracy i mieszkanie wspólnie z rodzicami. Najczęściej podawaną przyczyną, która usprawiedliwia bierność zawodową i zależność ekonomiczną młodzieży jest kontynuowanie nauki.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W ramach akcji „Usamodzielnij się!” odbędzie się 50 warsztatów w małych miastach i wsiach. Pierwsze spotkanie z młodzieżą odbyło się 19 grudnia w Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Prusa w Siedlcach. Cykl potrwa do maja 2014 r.

Poczta Polska chce przekonać młodych ludzi z małych miejscowości i wsi do większej przedsiębiorczości. – Będąc w każdym niemal zakątku Polski, potrafimy zapewnić skuteczne wsparcie młodym przedsiębiorcom w ich działaniach – mówi Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej. – Dlatego chcemy zachęcać młodych ludzi do aktywności traktując to, jako element prowadzenia odpowiedzialnego biznesu – dodaje prezes. Podczas 50 szkoleń, odbywających się w ramach kampanii, przedstawiciele spółki będą zachęcać młodych ludzi m.in. do zakładania sklepów internetowych. W najbliższych latach polski rynek e-commerce powinien być jednym z najszybciej rosnących w Europie. Dziś, dzięki połączeniu nowoczesnych technologii z zaawansowaną logistyką, biznes może być dziś prowadzony z każdego miejsca i o każdej porze.

Organizatorem projektu „Usamodzielnij się!” jest Stowarzyszenie Gazet Lokalnych. – Za pośrednictwem gazet będziemy zachęcać młodych ludzi do samodzielności ekonomicznej i życiowej  mówi Dominik Księski, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych i wydawca tygodnika Pałuki ukazującego się w Żninie i Mogilnie. W należących do Stowarzyszenia 80 tygodnikach lokalnych będą się ukazywały teksty edukacyjne, a grupa trenerów przez kilka miesięcy będzie odwiedzała szkoły, aby przekazać maturzystom wiedzę, jak brać sprawy we własne ręce i nie być ciężarem dla rodziny. Będą też prowadzone szkolenia dla rodziców młodych dorosłych, podczas których dowiedzą się, jak motywować podopiecznych do nauki, aktywności zawodowej i przedsiębiorczości.

Poza artykułami w gazetach lokalnych w ramach kampanii pojawią się testy predyspozycji, porady coachów, psychologów i przedsiębiorców, które będą się ukazywały systematycznie na Facebooku na stronie Usamodzielnij się. Zachęcamy do polubienia naszego projektu pod tym adresem i do zaproszenia do udziału młodych fejsbukowiczów, którzy chcą się usamodzielnić.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji