Podwyżki dla kolejnych abonentów sieci kablowej Vectra

Kolejna grupa abonentów Vectry otrzymuje informacje o podwyżce. Operator informuje, że od 1 kwietnia o 7 zł wzrośnie opłata za usługi internetowe. Osoby, które nie akceptują wyższych cen, mogą rozwiązać umowę.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Podwyżki dla kolejnych abonentów sieci kablowej Vectra
Dekoder TV Smart 4K Box Vectry

O przyczynach podwyżki Vectra informuje klientów z umowami na czas nieokreślony w listach i e-mailach.

- Jak większość przedsiębiorców na rynku mierzymy się ze stale rosnącymi kosztami działalności i świadczenia usług. Jedną z przyczyn są wspomniane inwestycje w nowocześniejsze i wydajniejsze technologie, a także znaczący wzrost kosztów energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, nabywanych usług oraz materiałów i urządzeń technicznych. Dlatego informujemy Cię, że Twój miesięczny abonament za usługę internet wzrośnie o 7 zł. To działanie pozwoli nam nadal świadczyć usługi na najwyższym poziomie - można przeczytać w wiadomości od sieci kablowej.

Dalej firma informuje, że nowe stawki pokażą się na fakturze wystawionej po 1 kwietnia 2023 roku. Osoby, które akceptują nowy cennik, nie muszą nic robić. Pozostali mogą rozwiązać umowę.

Vectra może podnosić ceny raz do roku

- Powyższe zmiany wprowadzone zostają na podstawie pkt 20.1. ogólnych warunków umowy, który mówi, że: w odniesieniu do umów zawartych na czas nieokreślony, a w tym dodatkowo po zakończeniu okresu zobowiązania w odniesieniu do umów z okresem zobowiązania, dostawca usług uprawniony jest do podniesienia lub wprowadzenia nowych opłat abonamentowych określonych w umowie, cenniku lub regulaminie, nie częściej niż raz w roku kalendarzowym, z powodu podwyższenia kosztów świadczenia usług i działalności dostawcy usług wynikającego z okoliczności takich jak: zmiany przepisów prawa, istotne zmiany w interpretacji prawa dokonane przez organy władzy publicznej lub wytyczne organów władzy publicznej wpływające na konieczność zmiany warunków usług, ponoszenie dodatkowych opłat oraz kosztów dostarczania usług, wzrost kosztów i nakładów związanych ze świadczoną usługą, która ma bezpośredni wpływ na jakość i zawartość usług, m.in. koszty reemisji programów i powiązane z nimi opłaty, koszty dostępu i utrzymania infrastruktury, koszty międzyoperatorskie, koszty pracy oraz energii elektrycznej, wzrost cen towarów i usług potwierdzony wzrostem Rocznego Wskaźnika Cen Towarów i Usług Konsumpcyjnych (CPI), opublikowanego przez Główny Urząd Statycznych w stosunku do podstawy roku poprzedniego wynoszącej 100, a także z powodu znaczącego rozszerzenia lub polepszenia funkcjonalności świadczonych abonentowi usług, w tym poprzez dodanie nowych programów telewizyjnych lub stworzenie abonentowi możliwości skorzystania z nowych produktów, aplikacji, wprowadzonych do oferty dostawcy usług. Dostawca usług uprawniony jest do podniesienia opłat abonamentowych z przyczyn wskazanych powyżej nie częściej niż raz do roku oraz każdorazowo nie więcej niż o 10 zł dla każdej usługi, której dotyczy przyczyna zmian - tłumaczył wówczas operator.

Jesienią do umów na czas określony wprowadzone zostały klauzula modyfikacyjna i klauzula waloryzacyjna, pozwalające na podniesienie opłat w trakcie trwania umowy. W większości przypadków zaczęły obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku. Klauzula modyfikacyjna pozwala operatorowi wprowadzić zmiany w umowie poprzez podwyższenie opłat abonamentowych. Klient zachowuje prawo do rozwiązania umowy bez konieczności zwrotu przyznanych mu wcześniej ulg. Klauzula waloryzacyjna uprawnia firmę do waloryzacji opłat abonamentowych o wartość półrocznego lub średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Jeżeli ceny zostaną podniesione o wskaźnik inflacji, to abonent nie może bez konsekwencji rozwiązać umowy.

Na początku roku firma postanowiła podnieść ceny abonentom z umowami na czas określony. - Waloryzacja opłat będzie równa oficjalnemu średniorocznemu wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. podawanemu przez GUS, który wg komunikatu z dnia 13.01.2023r., wyniósł 14,4 proc. - informowało Wirtualnemedia.pl biuro prasowe operatora.

22,23 mln zł kary dla Vectry

W styczniu prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 22,23 mln zł kary na Vectrę za jednostronne zmiany umów 3-4 lata temu pozwalające wprowadzić podwyżkę. - Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne aby konsumenci mogli przewidzieć w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - komentował w komunikacie Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Operator odwołał się od decyzji regulatora do sądu.

Firma tłumaczy, że jej działania są zgodne z prawem Unii Europejskiej. - Jako przedsiębiorcy musimy dostosować się do bieżących warunków, aktualizując ceny usług stosownie do ponoszonych przez nas wydatków. Wszystkie umowy zawierane w ramach Grupy Vectra zawierają już zapisy umożliwiające urealnienie cen, teraz jedynie je doprecyzowujemy. Klauzula waloryzacyjna jest ściśle powiązana z poziomem inflacji, która jest obiektywnym i niezależnym od nas wskaźnikiem. Co ważne w przypadku deflacji wybrane przez nas rozwiązanie, zobowiązuje nas do obniżenia cen usług dla konsumentów, którzy wcześniej otrzymali waloryzację cen na podstawie przedmiotowej klauzuli. Podobne rozwiązania stosowane są od wielu lat w innych europejskich krajach. Uregulowanie kwestii waloryzacji w sposób jednoznaczny i jasny, przyczyni się do zwiększenia ochrony praw konsumentów w Polsce. Na temat takich rozwiązań pozytywnie wypowiadał się już, m. in. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. To także sposób na to, aby klienci uniknęli skokowych zmian cen tych usług w przyszłości - wyjaśniała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR Vectry.

Według danych z początku 2022 roku Vectra miała ponad 1,7 mln klientów i 4,6 mln gospodarstw domowych w zasięgu swojej sieci.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online