Sieć kablowa Vectra informuje abonentów o podwyżkach

Operator kablowy Vectra poinformował część abonentów o podwyżce opłat za dostęp do internetu i pakietów telewizyjnych. Nowe ceny mają obowiązywać od kwietnia. Do końca marca klienci mają czas na rozwiązanie umowy.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Sieć kablowa Vectra informuje abonentów o podwyżkach

W korespondencji do abonentów Vectra pisze o rosnącym zapotrzebowaniu na usługi internetowe w czasie pandemii.

- Obserwujemy zmiany w potrzebach naszych Klientów dotyczące Internetu, który szczególnie w ostatnich latach stał się kluczowym narzędziem umożliwiającym nam bezpieczny kontakt z bliskimi, zdalną pracę, dostęp do edukacji, informacji i rozrywki. Do domowej sieci podłączamy coraz więcej urządzeń. Klienci potrzebują bezpiecznego, stabilnego i coraz szybszego Internetu. Dlatego inwestujemy w rozwój i modernizację sieci - informuje Vectra.

Jakie są przyczyny podwyżki?

Dalej sieć kablowa tłumaczy, że przyczyną nowych cen są m.in. wyższe opłaty za energię. - Jak większość przedsiębiorców na rynku mierzymy się ze stale rosnącymi kosztami działalności i świadczenia usług. Jedną z przyczyn są wspomniane inwestycje w nowocześniejsze i wydajniejsze technologie, a także inflacja, znaczący wzrost cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, nabywanych usług oraz materiałów i urządzeń technicznych - przekonuje Vectra.

Dalej operator zdradza, że właśnie z tych przyczyn podnosi opłaty. Informuje, że do końca marca można złożyć wypowiedzenie. Podwyżki są zróżnicowane od wykupionych pakietów. Część abonentów będzie płacić za dostęp do internetu 7 zł miesięcznie więcej. Inni piszą na forach dyskusyjnych, że w ich przypadku o 6 zł drożeje pakiet telewizyjny, a o 4 zł internet.

Jesienią Vectra już informowała o podwyżkach

- Przesłany screenshot dotyczy prawdopodobnie tematu, który już poruszaliście Państwo na łamach serwisu w listopadzie 2021 r. o podwyżce 5 zł  - widoczne jest tam również nasze stanowisko. Zmiana warunków dotyczyła jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Informacje te przekazywane były Klientom z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych Abonentów i Abonentek otrzymał szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki - informowała wówczas portal Wirtualnemedia.pl Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR Vectry.

- Informowałam wówczas Państwa, że troszczymy się o potrzeby naszych Klientów zapewniając im usługi na najwyższym poziomie. Aby było to możliwe nieustannie inwestujemy w nowoczesne i coraz bardziej wydajne technologie. Dzięki temu nasi Klienci mogą skorzystać z atrakcyjnego pakietu 1,2Gb/s, a na wybranej infrastrukturze z Internetu w superprędkości do 2 Gb/s. W ostatnim czasie  Vectra wprowadziła także nowe, wyższe prędkości – 450Mb/s, a pakiet 300Mb/s stał się natomiast tym podstawowym w ofercie - tłumaczyła przedstawicielka Vectry.

Podwyżki także w UPC Polska

Inwestycje w sieć doprowadziły również do podwyżek u największego konkurenta Vectry - UPC Polska. Firma rozsyłała do abonentów e-maila, w którym informowała o podniesieniu prędkości internetu od 1 lutego 2022 roku. Wiązało się to z podwyżką opłat o 8 zł miesięcznie. Użytkownicy, którzy nie podjęli żadnych działań mogą do 31 lipca 2022 roku testować zwiększoną prędkość internetu. W ciągu 6 miesięcy mają zdecydować czy korzystać z lepszej jakości usługi czy wrócić do dotychczasowej. Wówczas operator zwróci różnicę w abonamencie za okres od 1 lutego do dnia kontaktu z infolinią.

- W UPC doceniamy lojalność naszych klientów, oferując im najwyższą jakość i wartość usług cyfrowych, jednocześnie zapewniając dostęp do nielimitowanego internetu wysokiej przepustowości i najlepszej telewizyjnej rozrywki. W roku 2021 kontynuowaliśmy nasze inwestycje, wprowadzając bezpłatnie dla ponad 850 tysięcy klientów Inteligentne WiFi, podnoszące jakość internetu w domu, oraz zwiększając prędkość wysyłania danych. To szczególnie ważne, gdy więcej klientów pracuje i uczy się dziś zdalnie. Jednocześnie, zaoferowaliśmy naszym klientom bezpłatny, miesięczny dostęp do unikatowych treści serwisu Viaplay bez zobowiązań - informował wówczas portal Wirtualnemedia.pl Michał Fura, rzecznik prasowy UPC.

Vectra podaje, że ma 1,7 mln klientów, a ze swoją siecią dociera do 4,5 mln gospodarstw domowych.  UPC Polska ma 1,548 mln klientów. Niedawno operator został przejęty przez właściciela sieci komórkowej Play.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"