Wyższe opłaty za internet w Vectrze. „Troszczymy się o naszych klientów”

Dziennikarz Bankier.pl Wojciech Boczoń poinformował na Twitterze o tym, że sieć kablowa Vectra rozsyła pismo o wyższych opłatach za internet. Przedstawicielka operatora kablowego w rozmowie z Wirtualnemedia.pl twierdzi, że to zdjęcie pisma sprzed paru miesięcy.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Wyższe opłaty za internet w Vectrze. „Troszczymy się o naszych klientów”

Boczoń zamieścił na Twitterze fragment korespondencji, którą otrzymał od Vectry. - (…) w celu utrzymania wysokiej jakości usług oraz wychodzenia naprzeciw Państwa potrzebom związanym ze świadczonymi przez nas usługami, jesteśmy zmuszeni do podniesienia miesięcznej Opłaty Abonamentowej o za usługę internetu o 5 zł. Kwota ta pozwoli nam częściowo zrekompensować rosnące od kilku lat wydatki oraz w dalszym ciągu świadczyć usługi na oczekiwanym przez Państwa poziomie jakościowym - czytamy w liście. – I cyk, internet w Vectrze o 5 zł w górę co miesiąc - napisał.

Vectra: To fragment korespondencji z listopada

Z pytaniem o wyższe opłaty zwróciliśmy się do Vectry. - Przesłany screenshot dotyczy prawdopodobnie tematu, który już poruszaliście Państwo na łamach serwisu w listopadzie 2021 r. o podwyżce 5 zł  - widoczne jest tam również nasze stanowisko. Zmiana warunków dotyczyła jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Informacje te przekazywane były Klientom z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych Abonentów i Abonentek otrzymał szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki – informuje portal Wirtualnemedia.pl Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR Vectry.

- Informowałam wówczas Państwa, że troszczymy się o potrzeby naszych Klientów zapewniając im usługi na najwyższym poziomie. Aby było to możliwe nieustannie inwestujemy w nowoczesne i coraz bardziej wydajne technologie. Dzięki temu nasi Klienci mogą skorzystać z atrakcyjnego pakietu 1,2Gb/s, a na wybranej infrastrukturze z Internetu w superprędkości do 2 Gb/s. W ostatnim czasie  Vectra wprowadziła także nowe, wyższe prędkości – 450Mb/s, a pakiet 300Mb/s stał się natomiast tym podstawowym w ofercie - tłumaczy przedstawicielka Vectry.

Dalej Grzelak wspomina o ostatnich inwestycjach Vectry. - Innowacyjne rozwiązania obejmują także usługę dostępu do telewizji i szeroko pojętej rozrywki - najnowszy dekoder Vectry, TV Smart 4K Box, oparty o Android TV, umożliwia połączenie świata tradycyjnej telewizji linearnej ze światem Internetu. W praktyce oznacza to nie tylko bogactwo filmów jednej z największych bibliotek VOD w Polsce czy też telewizyjnych kanałów linearnych, jak też dostęp do największych serwisów SVOD na świecie w tym Netflix, Viaplay, Amazon Prime, HBO GO, ale również niezliczone aplikacje Android TV. A wszystko to nie tylko w domach naszych Klientów, ale również poza nimi – wszędzie tam, gdzie jest dostęp do Internetu zarówno w kraju, jak też na terenie EU - przypomina koordynatorka ds. PR. Nadmienia, że w sieci Vectra można przetestować ofertę Viaplay za darmo.

- Do decyzji o zmianie warunków umów z naszymi klientami zmusiły nas zewnętrzne okoliczności niezależne od Vectry, w tym m.in. wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii. Aby móc oferować naszym klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy inwestować w coraz nowocześniejsze i bardziej wydajne technologie. Inwestycje te stają się wyzwaniem, kiedy weźmiemy pod uwagę rosnącą inflację, która jest wypadkową wzrostu cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, usług oraz materiałów i urządzeń technicznych. Warto także dodać, że opłaty za usługi telekomunikacyjne w Polsce należą do jednych z najniższych w Europie. Wobec tych wyzwań, zmuszeni byliśmy do wdrożenia koniecznych zmian - tłumaczyła w listopadzie Vectra w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl. Operator nie zgodził się z zarzutami UOKiK.

Podwyżki także w UPC Polska

Inwestycje w sieć doprowadziły również do podwyżek u największego konkurenta Vectry - UPC Polska. Firma rozsyła do abonentów e-maila, w którym informuje o podniesieniu prędkości internetu od 1 lutego 2022 roku. Wiąże się to z podwyżką opłat o 8 zł miesięcznie.

Użytkownicy, którzy nie podejmą żadnych działań będą mogli do 31 lipca 2022 roku testować zwiększoną prędkość internetu. W ciągu 6 miesięcy mogą zdecydować czy korzystać z lepszej jakości usługi czy wrócić do dotychczasowej. Wówczas operator zwróci różnicę w abonamencie za okres od 1 lutego do dnia kontaktu z infolinią. Pod adresem upc.pl/zmiana-uslugi/przypomnienie można zlecić wysłanie w maju maila, który przypomni o trwających testach szybszego internetu.

Osoby, które w ogóle nie chcą skorzystać z szybszego internetu mogą do końca stycznia 2022 roku zadeklarować to pod specjalnym adresem internetowym (upc.pl/zmiana-uslugi). W formularzu konieczne jest podanie numeru klienta (można go znaleźć na comiesięcznych rachunkach rozsyłanych drogą e-mail) i PESEL. Wówczas prędkość internetu i opłaty abonamentowe tych klientów nie ulegną zmianie.

- W UPC doceniamy lojalność naszych klientów, oferując im najwyższą jakość i wartość usług cyfrowych, jednocześnie zapewniając dostęp do nielimitowanego internetu wysokiej przepustowości i najlepszej telewizyjnej rozrywki. W roku 2021 kontynuowaliśmy nasze inwestycje, wprowadzając bezpłatnie dla ponad 850 tysięcy klientów Inteligentne WiFi, podnoszące jakość internetu w domu, oraz zwiększając prędkość wysyłania danych. To szczególnie ważne, gdy więcej klientów pracuje i uczy się dziś zdalnie. Jednocześnie, zaoferowaliśmy naszym klientom bezpłatny, miesięczny dostęp do unikatowych treści serwisu Viaplay bez zobowiązań - informował wówczas portal Wirtualnemedia.pl Michał Fura, rzecznik prasowy UPC.

Wyniki Vectry i UPC Polska

Vectra podaje, że ma 1,7 mln klientów, a ze swoją siecią dociera do 4,5 mln gospodarstw domowych. W 2019 r. operator osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów o 8,3 proc. do 833,64 mln zł i spadek zysku netto z 64,42 do 29,8 mln zł.

Na koniec trzeciego kwartału 2021 r. UPC Polska miał 1,548 mln klientów i 3,307 mln abonamentów cyfrowych. To oznacza wzrosty w obu tych kategoriach. Bazę abonentów telewizji cyfrowej operator podniósł do poziomu 1,37 mln subskrypcji, a internet przyspieszył 390Mb/s na użytkownika. Firma miała 344,9 mln dolarów przychodów, 83,9 mln dolarów zysku operacyjnego i 44,3 mln dolarów zysku netto. Niedawno operator został przejęty przez właściciela sieci komórkowej Play.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu