Vectra nie zgadza się z zarzutami UOKiK. "Podnosimy ceny - bo postęp technologiczny, wzrost wynagrodzeń i inflacja"

Vectra ne zgadza się z zarzutami prezesa UOKiK, dotyczącymi wprowadzania jednostronnie klauzul umożliwiających podwyższenie opłaty za internet i telewizję. "Do decyzji o zmianie warunków umów z naszymi klientami zmusiły nas zewnętrzne okoliczności niezależne od Vectry, w tym m.in. wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii" - wyjaśnia operator.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Vectra nie zgadza się z zarzutami UOKiK. "Podnosimy ceny - bo postęp technologiczny, wzrost wynagrodzeń i inflacja"

Klienci Vectry dostawali od operatora listy informujące ich o jednostronnym dodaniu do ogólnych warunków umowy postanowienia, na podstawie którego firma może podnosić wysokość abonamentu raz w roku. Jak podaje Urząd, dotychczasowe warunki umowne nie przewidywały uprawnienia przedsiębiorcy do wprowadzenia tego rodzaju zapisów.

Już na tym etapie prezes UOKiK wystąpił do operatora z tzw. wezwaniem miękkim, w którym wezwał do wycofania się z dopiero mających wejść w życie zmian, co pozwoliłoby spółce uniknąć postępowania administracyjnego. Vectra jednak zignorowała wystąpienie miękkie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/glovo-uber-eats-zamowienie-ile-kosztuje-rabaty-uokik ##

Vectra tłumaczy się "zewnętrznymi okolicznościami niezależnymi"

Na zarzuty prezesa UOKiK w wydanym komunikacie odpowiada Vectra. Zdaniem operatora, zmiany warunków umów wynikają z okoliczności zewnętrznych, takich jak inflacja czy ceny usług i urządzeń.

- Do decyzji o zmianie warunków umów z naszymi klientami zmusiły nas zewnętrzne okoliczności niezależne od Vectry, w tym m.in. wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii. Aby móc oferować naszym klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy inwestować w coraz nowocześniejsze i bardziej wydajne technologie. Inwestycje te stają się wyzwaniem, kiedy weźmiemy pod uwagę rosnącą inflację, która jest wypadkową wzrostu cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, usług oraz materiałów i urządzeń technicznych. Warto także dodać, że opłaty za usługi telekomunikacyjne w Polsce należą do jednych z najniższych w Europie. Wobec tych wyzwań, zmuszeni byliśmy do wdrożenia koniecznych zmian" - czytamy w komunikacie Vectry, przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

Operator zapewnia też, że jest w kontakcie z klientami, których dotknęły zmiany - otrzymują listy z wyjaśnieniami cen podwyżek.

- Zmiana warunków dotyczy jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Co najważniejsze, informacje te przekazywane są z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych abonentów i abonentek dostaje szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki - tłumaczy Vectra.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/vectra-modem-wi-fi-6-internet-1-2-gb-s-reklama-cezary-pazura-rozrywka-zawsze-tam-gdzie-ty ##

Vectra zapowiada wyjaśniania dla UOKiK

- Biorąc pod uwagę te okoliczności, nie możemy zgodzić się ze stanowiskiem UOKiK. Nasze działania są zgodne z literą prawa i w dostateczny sposób zabezpieczają interesy klientów, którzy mają możliwość odstąpienia od umów w odpowiednim czasie - oświadcza operator, dodając: - W najbliższych dniach złożymy do UOKiK bardziej rozbudowaną argumentację merytoryczną szczegółowo uzasadniającą nasze stanowisko. Jednocześnie cały czas pozostajemy do dyspozycji urzędu, licząc na szybkie rozwiązanie sprawy i rozwianie wszelkich wątpliwości.

Vectra podaje, że ma 1,7 mln klientów, a ze swoją siecią dociera do 4,5 mln gospodarstw domowych. W 2019 r. operator osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów o 8,3 proc. do 833,64 mln zł i spadek zysku netto z 64,42 do 29,8 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech