Podzielone opinie o „Celebrity Splash!” - emocjonujący i świetnie realizowany czy nudny i sztucznie wydłużony?

„Celebrity Splash!” wystawia uczestników na oceny, które mogą być druzgocące dla ich wizerunku. Ale jest dobrze zrobiony, a nadawca ma zapewnione odpowiednie przychody z reklam - nowe widowisko Polsatu oceniają dla Wirtualnemedia.pl Jerzy Dzięgielewski, Jarosław Burdek, Karolina Korwin-Piotrowska i Jacek Kaczyński.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:
Podzielone opinie o „Celebrity Splash!” - emocjonujący i świetnie realizowany czy nudny i sztucznie wydłużony?

W miniona sobotę wystartował show Telewizji Polsat „Celebrity Splash!”, w którym 24 gwiazdy konkurują w skokach do wody. Uczestnicy podzieleni są na cztery 6-osobowe grupy. W pierwszym odcinku rywalizowali ze sobą: Ilona Felicjańska, Przemysław Saleta, Adam Kraśko, Dariusz Kuźniak i Tomasz Młynarczyk. Rywalizację ocenia jury w składzie Danuta Stenka, Otylia Jędrzejczak oraz Tomasz Zimoch. Widowisko prowadzą Łukasz Grass i Krzysztof „Jankes” Jankowski (więcej na ten temat).

Program w sobotnim paśmie od godz. 20.00 rywalizuje m.in. z nowym formatem TVN „Mali giganci”. Po pierwszym odcinku „Celebrity Splash!” znalazł się poza top 20 programów minionego tygodnia, a jego średnia oglądalność wyniosła 2,7 mln widzów. „Małych gigantów” śledziło w tym czasie średnio 3,75 mln osób (zobacz dane).

Jerzy Dzięgielewski, product & portfolio director w Viacom International Media Networks, bardzo wysoko ocenia poziom produkcji tego widowiska . Jest także pełen uznania dla Rochstaru, producenta wykonawczego „Celebrity Splash!”.- Samo wzięcie na warsztat tego formatu było karkołomnym wyzwaniem, tym bardziej że na świecie nie okazywał się on pewniakiem. Natomiast udoskonalenie formy w celu poprawienia wyników oglądalności może być trudne. Moim zdaniem, to co widzieliśmy w pierwszym odcinku zostało zrealizowane w stopniu maksymalnym. Może to był problem - że było za dużo bodźców? - zastanawia się Jerzy Dzięgielewski.

Dzięgielewski zauważa, że od kilku lat po stacjach telewizyjnych krążył pomysł na realizację „Celebrity Splash!”. Przeszkadzało w tym to, że w Polsce trudno jest zebrać tak dużą ilość celebrytów gotowych rozebrać się przed kamerami.

 - Przez długi czas w Polsce dominowało przekonanie, że w telewizji należy prezentować świat lepszy niż ten, który widać na zewnątrz. Było to efektem badań - ludzie nie chcieli oglądać siebie i swoich smutnych podwórek - podkreśla product & portfolio director w VIMN. - Wydaje mi się, że na oczach widzów „Celebrity Splash!” dochodzi do przesunięcia poczucia estetyki, zmiany w ich gustach i oczekiwaniach, tego co wypada albo należy pokazywać w telewizji. Okazuje się, że rolnik z nadwagą potrafi być bardziej atrakcyjny niż modelka. Bardzo mi się to podobało. Telewizja to nie jest medium tylko dla pięknych i wyrzeźbionych - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jerzy-dziegielewski-celebrity-splash-przesuwa-poczucie-estetyki-rolnik-z-nadwaga-staje-sie-bardziej-atrakcyjny-niz-modelka ##

Jarosław Burdek, dyrektor programowy kanałów Tele5, Water Planet i Novela TV, podkreśla, że atrakcyjność współczesnej telewizji jest oparta na dostarczaniu widzom jak największych emocji.

- „Celebrity Splash!” wymyślono, aby rywalizacja zaproszonych do uczestnictwa gwiazd generowała jeszcze większe i bardziej autentyczne emocje niż w przypadku show śpiewano-tańczonych - ocenia Burdek. - Uczestnicy mierzą się z ekstremalnie trudną dyscypliną sportową, ryzykują własnym zdrowiem i pokazują twardy charakter. To z założenia musi mocno angażować widownię, jest także kolejnym krokiem dalej w wykorzystywaniu medialnych postaci przez twórców programów rozrywkowych - tłumaczy.

- Trudno wyrokować po pierwszym odcinku, ale widać, że prowadzący muszą jeszcze popracować nad zgraniem i określeniem swojej roli w show, bo jak na razie są raczej tłem dla reszty obsady. Jury na papierze prezentuje się świetnie i rzeczywiście było silnym punktem programu. Redaktor Zimoch naturalnie bryluje, Otylia Jędrzejczak jest autentyczną i przekonującą profesjonalistką, a klasowa Danuta Stenka umiejętnie wykorzystuje swoją wrażliwość i zmysł estetyczny - mówi Burdek.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jaroslaw-burdek-celebrity-splash-to-pewniak-w-kategorii-wysokiej-ogladalnosci ##

Dziennikarka i pisarka Karolina Korwin-Piotrowska uważa z kolei, że „Celebrity Splash!” jest strasznie nudny. - To naprawdę mistrzostwo świata, żeby kilka skoków trwających parę sekund wydłużyć do dwugodzinnego programu - mówi prowadząca „Magiel towarzyski”.

- Momentami tego naprawdę nie dało się oglądać i z utęsknieniem czekało się na reklamy. Nie wiem, gdzie podział się dowcip Jankesa, chyba utopił się w basenie. Jury z minuty na minutę coraz bardziej zdawało sobie sprawę z tego, że występuje w programie „Celebrity Flush!”, nie „Splash!”. Biedny Tomasz Zimoch rozdawał kwiatki, a Otylia Jędrzejczak próbowała być profesjonalna. Żal mi się zrobiło Danuty Stenki, że nerwowo nie wytrzyma całej tej szopki - ocenia Korwin-Piotrowska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/karolina-korwin-piotrowska-jury-zdawalo-sobie-sprawe-z-tego-ze-wystepuje-w-programie-celebrity-flush-nie-splash ##

Inne zdanie na ten temat ma Jerzy Dzięgielewski. - Nie uważam, aby w „Celebrity Splash!” było za dużo emocji. Rzeczą wtórna w tego typu programach jest konkurencja, w której rywalizują gwiazdy - czy to są skoki do wody, jazda na łyżwach czy plucie na odległość. Emocjonalność uczestników i jurorów jest wpisana w konwencję talent-shows, a „Celebrity Splash!” to tak naprawdę talent-show. Jesteśmy przyzwyczajeni, że emocje są czasami w nich wyśrubowane do granic wytrzymałości, wręcz groteskowe. Ale daruje się to wielkoformatowemu formatowi, takiemu jak ten - wyjaśnia product & portfolio director w VIMN.

Jacek Kaczyński, dyrektor produkcji telewizyjnej w Fokus TV, przyznaje, że obejrzał w całości pierwszy odcinek nowego show. - Znam ten format i raczej nie zastanawiałem się nad tym, kto wprowadzi go w Polsce. Na to mógł zdecydować się tylko Polsat - zauważa Kaczyński.

Kaczyński również nie zgadza się z Karoliną Korwin-Piotrowską. - Samo to, że z kilku - dokładnie sześciu, plus dogrywka, skoków, z których każdy trwał niecałe dwie sekundy można zrobić widowisko dwugodzinne już jest niebywałe. Brawo dla pomysłodawców i realizatorów formatu - ocenia. - Jeśli chodzi o prowadzących to mam wrażenie niedogrania duetu Jankes - Łukasz Grass. Coś tu nie odpaliło jeszcze, może za dużo wody dookoła. Jankes po prostu prowadzi event, Łukasz Grass nie znalazł jeszcze swojego miejsca na basenie. Podobnie jest z jurorami - czuć było „badanie terenu” - opisuje Jacek Kaczyński.

Szef produkcji telewizyjnej w Fokus TV zwraca natomiast uwagę, że publiczność zmęczona jest już celebrytami „starszej generacji przemielonymi przez portale” i szuka nowej krwi. - Dlatego też „Rolnik” - strzał w dziesiątkę, Polska i publiczność Polsatu ma nowego Janusza Dzięcioła – podkreśla. W sprawie reszty uczestników nie chce się wypowiadać, podkreślając jedynie, że udział Oli Ciupy to iście komercyjny wybór.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacek-kaczynski-celebrity-splash-jest-zrealizowany-wedlug-wszelkich-prawidel-ma-zapewnione-powodzenie ##

- Miałam wrażenie dojmującego smutku we wszystkim. Uczestnicy „Celebrity Splash!” byli strasznie smutni i przerażeni. Odpadli ci, którzy są znani od lat. Do kolejnego etapu przeszli celebryci, których publiczność zna z ostatniego czasu. Pan „Rolnik” i dziewczyna od Donatana są jednocześnie odzwierciedleniem gustów publiczności tego programu, dla której Przemysław Saleta to jakiś tam sportowiec, Tomasz Młynarczyk - średnio znany aktor z „M jak miłość”, a Ilona Felicjańska jest celebrytką, która desperacko błaga o zainteresowanie - wtóruje Kaczyńskiemu Karolina Korwin-Piotrowska.

Dziennikarka TVN Style zauważa jednak, że dobór uczestników w całym programie wskazuje, że trzeba być osobą bardzo zdesperowaną, żeby wziąć udział w tym widowisku.

- To nie są ludzie, o których można powiedzieć, że są na szczycie swoich karier. Było mi ich strasznie żal, ponieważ wystawili się na oceny, często druzgocące ich wygląd i fizyczność. Programy takie jak „Mam talent”, „You Can Dance”, „Taniec z gwiazdami” czy „Must be the music” nie wystawiają fizyczności na ocenę w takim stopniu. W czasach kiedy mamy na tym punkcie obsesję ci ludzie wystawiają się bez żadnego retuszu. Naprawdę muszą być zdesperowani, bo w większości wśród uczestników nie ma aktorów, dla których ciało może być narzędziem pracy - podkreśla Karolina Korwin-Piotrowska.

Jarosław Burdek zwraca uwagę na euforyczną reakcję publiczności zgromadzonej w poznańskich Termach Maltańskich. - „Celebrity Splash!” to pewniak w kategorii wysokiej oglądalności, więc nadawca ma zapewnione odpowiednie przychody z reklam. Do tego należy doliczyć zysk platoniczny Polsatu - to już kolejny sezon, kiedy stacja uruchamia nowy, stosunkowo świeży i oryginalny format rozrywkowy, co dobrze buduje jej wizerunek na tle konkurencji i wspiera generalne zainteresowanie rynku reklamowego - prognozuje dyrektor programowy Tele5.

- Pytanie jest tylko jedno: czy następny duży show będzie o zdejmowaniu czapki - kto ładniej, z większą gracją i elokwentniej zdejmie nakrycie głowy? A może o pisaniu własnego imienia? - ironizuje Jacek Kaczyński. - Są wszak nauczyciele kaligrafii, graficiarze od „tagowania”, czy eksperci od grafologii. Byłoby na kim oprzeć skład jurorski. Jeśli tak, to 20-procentowy udział w rynku jest zapewniony. Igrzyska to domena dzisiejszej telewizji i jeśli nagrodą będzie w końcu chleb to mamy komplet - konkluduje szef produkcji w Fokus TV.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/skandalisci-to-dobry-program-ale-bardziej-pasowalby-do-polsat-play-opinie ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu