Zdecydowanie najbardziej w ostatnich dniach boimy się o swoje zdrowie (84 proc.), zdrowie seniorów z rodziny (72 proc.), partnera lub partnerki (69 proc.) - wynika z badania przeprowadzonego w końcówce marca (23-28.03).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przez-koronawirus-inaczej-spedzimy-swieta-wielkanocne-badanie-nelsen ##
Poza obawami o zdrowie najmocniej zajmują nas sprawy finansów. Znacznie mniejsze obawy budzą kwestie społeczne związane z koronawirusem.

Polacy boją się utraty pracy
Analizując obawy związane z finansami wyraźnie widać, że Polacy najbardziej martwią się o swój dochód (57 proc. odpowiedzi) i pewność zatrudnienia (44 proc.). Utraty pracy boi się 38 proc. badanych. Dużo mniejsze obawy dotyczą kwestii długoterminowych, takich jak spłata kredytu czy emerytura.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kwarantanna-domowa-uciazliwa-dla-polakow-co-robic-w-czasie-kwarantanny-w-domu ##

Jeśli chodzi o kwestie społeczne i dotyczące samopoczucia, zdecydowanie najwięcej obaw rodzi izolacja (co druga odpowiedź).
Tylko połowa Polaków dostrzega jakiekolwiek pozytywne strony obecnej sytuacji. Z osób, które takie pozytywy widzieli najwięcej wskazywało na możliwość spędzenia więcej czasu z rodziną (26 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: pozytywny wpływ na środowisko (14 proc.) oraz większa empatia w społeczeństwie (8 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polacy-stworzyli-model-rozwoju-epidemii-koronawirusa-zahamowanie-przyrostu-zachorowan-15-20-kwietnia ##

- Można się spodziewać, że nastroje społeczne będą się zmieniały bardzo dynamicznie, dlatego trzeba je na bieżąco śledzić. Obecnie na pierwszy plan wysuwają się tematy zdrowotne, gdyż o nich głównie mówi się w mediach. Wraz ze zwolnieniami w kolejnych firmach, ten temat wysunie się na pierwsze miejsce, gdyż, o ile kwestia zachorowania nie będzie dotyczyła każdego z nas, to już kwestia spowolnienia gospodarczego i wzrostu bezrobocia dotknie dużo więcej gospodarstw domowych - komentuje dr nauk ekonomicznych Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na panelu ePanel.pl w dniach 23-28.03.2020, próba N=1019, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, region zamieszkania i wielkość miejscowości.











