Polacy lubią gazetki promocyjne i katalogi

Gazetki promocyjne i katalogi dostarczane bezpośrednio do skrzynek to preferowane przez Polaków formy reklamy - wynika z badania Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Trzech na czterech respondentów, którzy zetknęli się z dostarczanymi do domu gazetkami, kontakt z tym nośnikiem przełożył się na zakup. Zdaniem badanych gazetki nie tylko zachęcają do zakupu, ale i pozwalają na oszczędności w domowych budżetach.

Dla 60 proc. respondentów gazetki oraz listy reklamowe są wiarygodnym źródłem informacji. Zajmują pierwsze miejsce w zestawieniu wiarygodnych treści reklamowych, wyprzedzając reklamę w prasie, radiu i telewizji (29 proc. wskazań) czy reklamy w mediach społecznościowych takich, jak np. Facebook (25 proc. wskazań).

Jak przyznała blisko jedna trzecia badanych, gazetki reklamowe i inne materiały dostarczane do skrzynek pocztowych najbardziej zachęcają do zakupów. Dla 23 proc. Polaków gazetka to medium, które pozwala też na oszczędzanie pieniędzy. Aż 21 proc. uważa informacje z gazetek za cenne, a dla 18 proc. ogromną ich zaletą jest to, że pozwalają na zastanowienie się nad otrzymaną informacją (dla tej cechy odnotowano najwyższy spośród wszystkich badanych form reklamy wynik).

grafika

Badanie zrealizowała firma ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB na przełomie września i października 2020 r. Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1004 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego epanel.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online