Polacy nie wierzą reklamom banków i instytucji finansowych

Zaledwie 16% dorosłych Polaków uważa, że oferty przedstawiane wreklamach banków i instytucji finansowych są realne i rzetelne.Szczególnie sceptycznie nastawieni są ludzie korzystający z usługinwestowania i lokowania pieniędzy.

ak
ak
Udostępnij artykuł:

Z raportu "Wizerunek produktów inwestycyjnych" przygotowanegoprzez On Board PR na podstawie badań PBS DGA wynika, że 62% Polakóww ogóle nie korzysta z produktów finansowych takich jak lokatybankowe czy inwestycje giełdowe. Jednocześnie bardzo wielu z nichjest nastawionych sceptycznie wobec oferujących je firm.

Jest kilka czynników, które definiują, dla jakich osób ofertybanków prezentowanych w reklamach są prawdziwe. Poziomwykształcenia znacząco warunkuje popularność lokowania pieniędzywśród konsumentów. Tylko 37% absolwentów szkół wyższych niekorzystało w ciągu ostatnich 2 lat z żadnej formy oszczędności iinwestowania. Znaczenie ma również wysoki poziom zarobków.Mieszkańcy największych ośrodków miejskich, osoby zajmującekierownicze stanowiska najchętniej korzystają z lokat, inwestycjiczy kont oszczędnościowych.

Bardzo niski poziom zaufania do instytucji oferujących produktyfinansowe związane z lokowaniem pieniędzy to główna bariera rozwojutego rynku. Tylko około16% dorosłych mieszkańców Polski jestzdania, że reklamy bankowe są zawsze rzetelne i nie wprowadzają wbłąd. Szczególnie sceptycznie nastawieni wobec obietnic banków iinwestycyjnych funduszy są Ci, którzy najczęściej korzystają z ichusług.

"Brak zaufania jest wynikiem przesady, którą często posługiwałasię reklama" - komentuje Iwona Kubicz z On Board PR.

Raport pokazuje też, jak Polacy odczuwają konsekwencje kryzysufinansowego. Zaledwie 22% deklaruje poczucie wpływu kryzysu na ichsytuację. Nastroje są znacznie gorsze wśród osób korzystających zproduktów inwestycyjnych. Aż 52% osób deklaruje, że odczułokryzys.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 7-9 listopada 2008 rokuprzez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, 1023-osobowejlosowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

ak
Autor artykułu:
ak
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu