Polacy rzadziej kupują w małych sklepach spożywczych

W styczniu Polacy o 4 proc. rzadziej niż w grudniu robili zakupy wmałych sklepach spożywczych - wynika z badania CentrumMonitorowania Rynku. Jednak wartość nabywanych produktów wzrosła zpowodu podwyżek ich cen.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Liczba transakcji zawieranych przez Polaków w tradycyjnychsklepach spożywczych zmniejszyła się w styczniu bieżącego roku oprawie 4 proc. w porównaniu z grudniem ubiegłego roku - pokazujebadanie przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku. Natomiastcałkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych spadł w tymczasie o 2,1 proc.

Mimo to obroty w ujęciu wartościowym zwiększyły się, ale przedewszystkim z powodu wzrostu cen papierosów (o 20 proc. w ciąguubiegłego roku), wódki i piwa (po ok. 6 proc.). Polacy w styczniubieżącego roku rzadziej niż w tym samym miesiącu 2008 roku kupowaliw sklepach osiedlowych kawę mieloną, herbatę, piwo, produktytłuszczowe, papierosy, napoje bezalkoholowe i czekolady, natomiastczęściej - ciastka, kawy rozpuszczalne i wódki.

Badanie tendencji konsumenckich w tradycyjnych sklepachspożywczych zostało przeprowadzone przez Centrum MonitorowaniaRynku na reprezentatywnej próbie punktów sprzedaży wyposażonychkasy fiskalne i terminale transmitujące on-line wszystkietransakcje na serwery CMR.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele