Polacy uczą się angielskiego dla siebie, głównie w domowym zaciszu

Co czwarty Polak uczy się języka angielskiego, a prawie co trzeci ma takie plany - wynika z badania Havas Media Group. Główną motywacją do nauki jest własny rozwój. Częściej wolimy szlifować język obcy w domu niż na kursach czy prywatnych lekcjach.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Havas Media Group sprawdziło, jakie są motywacje i metody nauki języka angielskiego wśród dorosłych Polaków.

Ponad jedna czwarta dorosłych Polaków uczy się obecnie języka angielskiego, a prawie jedna trzecia zamierza lub chciałaby w przyszłości. 43,8 proc. nie uczy się angielskiego ani nie zamierza zaczynać.

grafika

Język obcy szlifujemy dla siebie

Główną motywacją (prawie 70 proc. wskazań) do nauki angielskiego jest chęć samorozwoju. Dalej znalazły się: chęć podniesienia kwalifikacji zawodowych, przełamanie barier językowych i pragnienie podróżowania zagranicę.

grafika

Ankietowani zapytani o to, na których kompetencjach im najbardziej zależy odpowiedzieli w zdecydowanej większości, że są to właśnie konwersacje (83,6 proc.). Potrzeba ta staje się coraz ważniejsza wśród starszej grupy respondentów – na rozwój kompetencji konwersacyjnych wskazało ponad 90 proc. osób powyżej 55. roku życia.

Aż dwie trzecie Polaków deklaruje samodzielną naukę angielskiego w domu, a co czwarty badany korzysta z platformy e-learningowej. Jedynie co piąta osoba ucząca się wskazuje szkołę jako główny sposób nauki, a co dziesiąta z prywatnym nauczycielem.

grafika

Jak wskazują autorzy badania z Havas Media Group, możliwym powodem rezygnacji Polaków z nauki w szkołach językowych są ceny kursów. Prawie połowa badanych wskazała bowiem koszt jako główny czynnik, na który zwracają uwagę decydując się na konkretną formę nauki (46,9 proc.).

Językowy e-learning wciąż mało popularny

Ci, którzy chcieliby uczyć się angielskiego, a narzekają na mało elastyczne szkoły językowe, mogą skorzystać z licznie powstających rozwiązań online. Polacy polubili platformy e-learningowe głównie za to, że sami mogą wybrać gdzie i kiedy mogą uczyć się angielskiego.

Prawie połowa osób korzystających z nich deklaruje, że pozwala im to zaoszczędzić czas. Część z ankietowanych przyznaje, że w ich okolicy nie ma dostępu do szkół językowych lub prywatnych lektorów – fakt ten jest dodatkową motywacją do wyboru rozwiązań internetowych.

grafika

Platformy online do nauki angielskiego, pomimo wciąż nie są rozwiązaniem masowym - czytamy w raporcie HMG. Brak zaufania czy przekonania do skuteczności takiego sposobu nie wydaje się być dużym problemem – na takie bariery wskazało odpowiednio 8,5 proc. i 15 proc. tych, którzy odrzucili tę formę nauki. Przyczyną może być natomiast brak świadomości i nieznajomość ich oferty. Aż dwie trzecie wszystkich badanych wskazuje, że nie zna żadnej platformy e-learningowej, dzięki której można uczyć się języka angielskiego.

grafika
grafika

Wraz z rosnącą digitalizacją społeczeństwa obserwujemy coraz większe zainteresowanie takimi rozwiązaniami, które pozwalają nam zaoszczędzić czas i są dla nas po prostu wygodniejsze. Trend ten jest zauważalny w wielu dziedzinach naszego życia – zamiast łapać taksówkę na ulicy wolimy wygodnie zamówić przejazd za pomocą kilku kliknięć na telefonie, zamiast przeglądać oferty różnych restauracji chętnie korzystamy z agregatów w postaci jednej aplikacji, a oglądając ulubiony serial nie mamy ochoty czekać na kolejny odcinek w telewizji, podczas gdy mamy dostępny cały sezon na platformie streamingowej. Ten sam trend, choć dopiero rosnący można zauważyć również w edukacji – rozwiązania, które pozwalają nam zaoszczędzić czas i odbyć lekcję kiedy tylko chcemy i bez wychodzenia z domu stają się coraz atrakcyjniejszą alternatywą – mówi Adam Biegalski, senior consultant w Havas Media Group.

Badanie Havas Media Group zostało przeprowadzone w listopadzie 2019 r. na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (po 18 roku życia).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style