Analitycy PSMM Monitoring & More sprawdzili wystąpienia w mediach 20 kluczowych polskich polityków. Badanie objęło zarówno media tradycyjne, jak i społecznościowe.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jaroslaw-kaczynski-kobiety-dawaniu-w-szyje-ciaza-brak-dzieci-furia-w-internecie-anna-lewandowska-poronienie-ewa-chodakowska ##
Z raportu wynika, że najbardziej medialny polityk 2022 roku - Jarosław Kaczyński pojawił się w 2 349 494 publikacjach. Na drugim miejscu znalazł się Andrzej Duda. Jego nazwisko było wymieniane w poprzednich 12 miesiącach 2 124 350 razy. Prezydent osiągnął najwyższy poziom ekwiwalentu reklamowego oraz najlepsze dotarcie materiałów.
Na miejscu trzecim w rankingu uplasował się Donald Tusk z wynikiem 1 361 866 publikacji. Czwarte miejsce, poza pudłem przypadło Zbigniewowi Ziobro. Top 5 zamyka Przemysław Czarnek.

W pierwszej piętnastce znalazło się dziesięciu polityków obozu rządzącego oraz pięciu z opozycji - oprócz Donalda Tuska to Władysław Kosiniak-Kamysz (miejsce 11.), Szymon Hołownia (miejsce 12.), Robert Biedroń (na miejscu 14.) i zamykający stawkę Krzysztof Bosak.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-trwam-radio-maryja-tadeusz-rydzyk-zbigniew-ziobro-patryk-jaki-solidarna-polska ##
W rankingu znalazła się tylko jedna kobieta - marszałkini Sejmu Elżbieta Witek. Co ciekawe, poza zestawieniem znalazł się premier Mateusz Morawiecki.

W mediach o politykach najczęściej w TVP Info
W mediach tradycyjnych najbardziej aktywnym medium w kontekście polityków było TVP Info. Jak szacuje PSMM, od 1 stycznia do 30 grudnia 2022 ich nazwiska padły tam 29 969 razy. Kolejne aktywne źródła medialne to: TVN24, Polskie Radio 24 i Polsat News. W internecie analizowane nazwiska pojawiały się przede wszystkim w serwisach „wnp.pl" oraz „wpolityce.pl".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/andrzej-duda-szymon-holownia-mateusz-morawiecki-najwieksze-zaufaniem-wsrod-politykow-najwieksza-nieufnosc-donald-tusk-zbigniew-ziobro-jaroslaw-kaczynski ##
Badanie zostało przeprowadzone przez PSMM za okres od 1 stycznia do 30 grudnia 2022 roku. Dane zebrano z ponad 1000 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, mediów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych











