Polo TV dominuje na rynku kanałów muzycznych, Viva traci

W styczniu 2013 roku już siódmy miesiąc z rządu liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Liderująca dotąd Viva Polska spadła na ostatnią pozycję podium.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w styczniu 2013 roku wyniósł 0,56 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on aż o 116,1 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała m.in. dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował drugie miejsce.

Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 133,2 proc. i ostatecznie wyniósł on 0,45 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.

Dopiero na ostatnią lokatę podium w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w styczniu br. zmniejszył się o 29,1 proc. do 0,35 proc. - był to jednocześnie jedyny spadek w rankingu.

Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał iTV, zajmujący miejsce piąte. Jego udział poszedł do góry o 144,2 proc. i wyniósł 0,19 proc.

Z kolei największym spadkiem w rankingu dotknięta została zajmująca ostatnią pozycję stacja Kino Polska Muzyka, której udział spadł o 40 proc. do poziomu 0,02 proc. Kanał ten od września ub.r. nie jest już dostępny w Cyfrze+, pozostał jedynie w ofercie sieci kablowych (więcej na ten temat).

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po jednak sporym spadku o 27,8 proc. wyniósł 0,14 proc. Natomiast udział konkurencyjnego AXN Spin wyniósł 0,02 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.

Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca czwartego. Jej udział wzrósł tutaj o 89,2 proc. do poziomu 1,23 proc. Z pozycji lidera na drugą pozycję spadła Viva Polska (1,09 proc. udziału, spadek o 4,8 proc., zdecydowanie niższy niż wśród wszystkich widzów). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do Polo TV (1,07 proc., + 58,2 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem średniego udziału (aż o 198,8 proc. do poziomu 0,25 proc.) pochwalić się mógł kanał ITV. Z kolei najwięcej stracił VH 1 - było to 13 proc. Jego udział wyniósł 0,06 proc.

Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w styczniu 2013 roku był program „Weekend z Samanthą Fox”, który na antenie Polo TV obejrzało 191 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż osiem miejsc. Po jednej lokacie przypadło programom z Eska TV i Viva Polska.

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą