Polo TV i Eska TV liderami wśród kanałów muzycznych, Viva z największym spadkiem

W maju br. liderem oglądalności wśród stacji muzycznych został kanał Polo TV. Z kolei wśród młodych widzów na pierwsze miejsce awansowała Eska TV. Największym wzrostem pochwalić się mógł kanał iTV, najwięcej straciła Viva Polska.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w maju 2013 roku wyniósł 0,65 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 139,6 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce trzecie.

Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 129,6 proc. i ostatecznie wyniósł 0,61 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.

Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,28 proc. po spadku o 13,5 proc.

Dopiero na czwarte miejsce w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w maju br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 41,7 proc. do poziomu 0,27 proc.

Na siódmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,04 proc.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się może zajmujący miejsce piąte kanał ITV, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się aż o 151,3 proc. do 0,19 proc.

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 18,8 proc. wyniósł 0,11 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.

Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 143,6 proc. do poziomu 1,90 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,21 proc. udziału, do góry o 131,6 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do kanału Viva Polska, który rok temu był liderem (1,02 proc., w dół o 17,5 proc.). Stacja ta zanotowała największy w zestawieniu).

Z kolei największym wzrostem w tym ujęciu (o 185,2 proc.) pochwalić się mógł kanał Rebel.tv.

Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w maju 2013 roku był program „Eska Tv News”, który na antenie Eski TV obejrzało 196 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły dwa miejsca. W rankingu najwięcej, bo aż osiem lokat przypadło programom z oferty Polo TV.

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online