Polsat i TVN miały największe wpływy z reklam

Wśród stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu tego roku największe wpływy z reklam - według danych cennikowych - odnotowały stacje Polsat i TVN. Tylko u nas szczegółowe dane!

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Według danych AGB Polska w I półroczu 2005 r. wpływy z reklam i plansz sponsorskich głównych stacji wyniosły 2 mld 633 mln zł według cenników reklamowych, czyli o 401 mln zł mniej niż w I półroczu 2004 roku.

Największe wpływy odnotował sektor żywność - 858 mln zł, jednak jest to o 175,7  mln zł mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

I-VI.2005SectorInvestmentBUDOWNICTWO50 479 546DOMOWE SRODKI CZYSTOSCI120 708 389FINANSE MARKETING113 485 669INNE138 811KAMPANIE WYBORCZE2 724 140MOTORYZACJA TRANSPORT124 201 431ODZIEZ OBUWIE12 966 997PRODUKTY DLA DZIECI24 772 370PRODUKTY DLA ZWIERZAT10 074 455PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI274 842 288PRZEMYSL3 593 700ROLNICTWO OGRODNICTWO4 906 882ROZRYWKA KULTURA185 594 889SPRZEDAZ119 417 358SRODKI OSOBISTEJ PIELEGNACJI CIALA365 568 328TELEKOMUNIKACJA284 584 985USLUGI34 518 487WYPOSAZENIE DOMU I BIURA42 565 607ZYWNOSC858 001 082Total2 633 145 412I-VI.2004SectorInvestmentBUDOWNICTWO55 784 790DOMOWE SRODKI CZYSTOSCI141 232 826FINANSE MARKETING128 758 291INNE76 238KAMPANIE WYBORCZE2 326 970MOTORYZACJA TRANSPORT153 655 303ODZIEZ OBUWIE12 032 363PRODUKTY DLA DZIECI28 266 388PRODUKTY DLA ZWIERZAT10 048 205PRODUKTY ZDROWOTNE LEKI312 844 478PRZEMYSL53 650ROLNICTWO OGRODNICTWO6 852 382ROZRYWKA KULTURA248 288 871SPRZEDAZ128 833 809SRODKI OSOBISTEJ PIELEGNACJI CIALA366 804 018TELEKOMUNIKACJA301 843 056USLUGI48 313 448WYPOSAZENIE DOMU I BIURA54 846 728ZYWNOSC1 033 693 633Total3 034 555 443

Wśród największych reklamodawców na pierwszym miejscu znajduje się Unilever 121,7 mln zł, na drugim miejscu jest firma Nestle 98,5 mln, na trzecim miejscu Procter & Gamble - 97,9 mln zł.

I-VI.2005CORPORATIONInvestmentUNILEVER121692035NESTLE98532730PROCTER & GAMBLE97877595POLSKA TELEFONIA CYFROWA SA66652560LOREAL65715060HENKEL/SCHWARZKOPF63404086PTK CENTERTEL60202255POLKOMTEL SA58689600DANONE56824455US PHARMACIA INC.54776773I-VI.2004CORPORATIONInvestmentPROCTER & GAMBLE121967325UNILEVER118289048NESTLE108203435DANONE88859458PTK CENTERTEL74597270POLKOMTEL SA70562973LOREAL66501440US PHARMACIA INC.65901243TELEKOMUNIKACJA POLSKA SA63958510MASPEX WADOWICE55096960

Najwięcej na reklamę przeznaczono sieci Idea.

I-VI.2005BRANDTotal monthsIDEA64 310 020ERA GSM60 180 265PLUS GSM49 674 036TP SA48 394 963NIVEA43 983 505NESTLE34 123 560DANONE32 126 953KNORR 29 397 118TELE 226 380 266GILLETTE25 106 565WINIARY24 178 728LOREAL22 090 598TV MARKET20 710 240GARNIER19 072 840ORBIT18 045 057I-VI.2004BRANDTotal monthsIDEA74 597 270PLUS GSM70 562 973TP SA63 958 510NIVEA44 553 170WINIARY 34 668 000TV MARKET30 861 480ERA GSM30 401 715DANONE30 275 663WEDEL 26 720 998TELE 226 026 428NESTLE25 866 900TYMBARK22 620 235IBUPROM21 872 810TYSKIE21 207 504MC DONALD S20 943 700

Wśród stacji telewizyjnych w porównaniu z I półroczem zeszłego roku - sukces odnotowały telewizje komercyjne. Największe wpływy osiągnął Polsat 798,7 mln zł (w zeszłym roku pierwsze miejsce zajęła TVP 1, która zarobiła 863 mln zł). Na drugim miejscu znalazł się TVN z wpływami 645,7 mln zł (w ubiegłym roku TVN zajął również drugie miejsce z wpływami 724,1 mln zł). Trzecie i czwarte miejsce zajęły stacje telewizji publicznej: TVP 1 z wpływami 529,7 mnl zł, TVP 2 - 377,6 mln zł (w ubiegłym roku trzecie miejsce zajęła telewizja Polsat z wpływami 703,4 mln zł, natomiast czwarte TVP 2 - 467,9 mln zł).

2005 Total monthsPOLSAT798 684 853PULS16 397 570TVN762 999 415TV4115 015 430TVN645 731 345TVP1529 746 270TVP2377 591 650TVP328 990 410Tele557 988 470Total2 633 145 4122004 Total monthsPOLSAT703 370 714TVN774 820 265TV497 707 910TVN724 155 735TVP1863 091 100TVP2467 914 565TVP359 636 010Tele543 859 144Total3 034 555 443

"Obniżka wpływów cennikowych wynika z obniżek cen brutto i obniżek rabatów, co skutkuje podwyższeniem cen netto" - powiedziała w poniedziałek PAP Małgorzata Czaplicka, menedżer TVN do spraw kontaktów z inwestorami.

"W rzeczywistości TVN zanotował w pierwszym półroczu wzrost wpływów z reklam" - dodała.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"