Polsat nowym liderem, rekord Czwórki. 4,55 mln widzów PŚ w skokach narciarskich

Największymi telewizyjnymi hitami zeszłego tygodnia były seriale TVP, „Teleexpress” i Puchar Świata w skokach narciarskich. Wśród stacji nowym liderem oglądalności został Polsat, a rekordowy wynik zanotowała Czwórka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Polskie stacje telewizyjne już zakończyły emisję większości ramówkowych programów i seriali, które miały premierowe odcinki w jesiennych ramówkach. Nie ma już chociażby „Rancza”, reality-show „Rolnik szuka żony”, „Ojca Mateusza”, „Mam talent!” i „Tańca z gwiazdami” - formatów, które co tydzień znajdowały się w rankingach najchętniej oglądanych programów. Nie oznacza to jednak, że brakuje programów, które gromadzą kilkumilionowe widownie.

W zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 28 listopada do 4 grudnia 2016 roku, zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 28 listopada oglądało 6,45 mln widzów, co przełożyło się na 38,82 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Premierowe odcinki tego serialu pokazywane są nie tylko jesienią i wiosną, ale również zimą.

Drugie miejsce zajął serial „Na dobre i na złe”, który 30 listopada na antenie Dwójki oglądało 4,96 mln widzów, co dało stacji 30,48 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 3 grudnia obejrzało 4,68 mln widzów. Była to trzecia najchętniej oglądana pozycja programowa w zeszłym tygodniu.

Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 3,62 mln widzów (emisja 4 grudnia; 8. pozycja). 3,53 mln oglądających miały pokazane tego samego dnia konkurencyjne „Fakty” TVN (10. pozycja).

Wśród hitów tygodnia na 4. pozycji znalazła się transmisja PŚ w skokach narciarskich. Niedzielny konkurs indywidualny śledziło średnio 4,55 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 33,52 proc. udziału.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się finałowy odcinek „MasterChefa” (3,08 mln widzów; emisja 4 grudnia w TVN; 12. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,12 mln osób (32,57 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „Na dobre i na złe”  (1,69 mln widzów; 26,43 proc. udziału), a podium uzupełnia „MasterChef” pokazany w TVN (1,60 mln widzów; 22,07 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze PŚ w skokach (1,53 mln; 28,89 proc.) oraz dziennik „Fakty” (1,47 mln; 22,26 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,40 pkt. proc. do 11,46 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca trzeciego.

Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmalał o 0,60 pkt. proc. do 11,07 proc.

Podium uzupełnia TVN, który tydzień wcześniej był wiceliderem. Udział tej stacji wyniósł 10,64 proc., po spadku o 0,77 pkt. proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,55 proc. (w dół o 0,07 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 42,76 proc. do 41,72 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4 (4,50 proc.; do góry o 0,52 pkt. proc.). Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, to najwyższy średni tygodniowy udział tej stacji od 2010 roku. Stacja ta w zeszłym tygodniu pokazywała ostatnie odcinki swoich hitowych seriali „Policjantki i policjanci” oraz „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny”. Ta pierwsza produkcja w zeszłym tygodniu gromadziła średnio od 2,24 do 2,36 mln widzów, a ta druga - około 1,5 mln osób.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,86 pkt. proc. do 13,57 proc. Drugą lokatę zajął Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 12,71 proc., po spadku udziału o 0,20 pkt. proc.Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (w dół o 0,24 pkt. proc. do 7,28 proc.) i Dwójka (- 0,12 pkt. proc. do 7,05 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 także liderem oglądalności został Polsat (do góry o 0,06 pkt. proc. do 12,42 proc.), który wyprzedził TVN (w dół o 0,76 pkt. proc. do 12,39 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele