Wpływy z reklam Telewizji Polsat po pięciu miesiącach 2011 roku wyniosły 1 276 mln zł i były o 15,4 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 264 mln zł (o 5,6 proc. więcej niż w 2010 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 883 mln zł, czyli o 0,1 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 5,6 proc. do poziomu 597 mln zł.
Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 236 mln zł i były o 3,1 proc. wyższe niż rok temu. Wpływy reklamowe czterech największych nadawców wyniosły w 2011 roku 4,02 mld zł, w porównaniu do 3,75 mld zł w analogicznym okresie 2010 r.

Unilever zmniejszył wydatki o 30 proc., ale utrzymał pozycję lidera Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2011 r. firmy Unilever, Polkomtel, PTK Centertel, Nestle i Procter & Gamble.
* dane do 29.05 ** monitoring reklamowy od kwietnia br.











