Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem stycznia 2013 roku zmniejszył się o 2,34 proc. i wyniósł 13,75 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Stacja ta straciła najmniej wśród czterech głównych telewizji.
Drugie miejsce zajął Polsat, którego udział zmalał o 9,58 proc. i wyniósł 11,71 proc. Na trzeciej lokacie znalazł się TVN, tracący 8,56 proc. do 11,32 proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 12,36 proc. i wyniósł 9,93 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród wszystkich stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę”.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 50,74 proc. do 46,71 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 3,23 proc. do 3,30 proc.
W pierwszej dziesiątce zestawienia największy spadek udziału odnotował kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się o 29,33 proc. do 2,12 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca ósmego na dziewiąte.
W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się jeszcze dwa kanały: TV Puls (3,07 proc. udziału; wzrost o 1,66 proc. - największy w Top 10), TVN24 (2,87 proc. udziału; do góry o 1,41 proc.), TV4 (2,69 proc. udziału; - 14,06 proc.) oraz Polsat 2 (1,72 proc. udziału; - 3,37 proc.).
Dane dla grupy 16-49 i 16-49 miasta na drugiej stronie artykułu.
W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do stacji Polsat, której udział w styczniu br. spadł o 8,10 proc. do poziomu 13,27 proc.

Drugie miejsce zajął TVN (12,12 proc. udziału; spadek o 6,63 proc.). Ostatnia pozycja podium przypadła Jedynce, której udział zmalał o 7,10 proc. do 9,95 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła Dwójka (8,56 proc.; - 13,62 proc.).
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem stycznia 2013 roku zanotowała wzrost o 9,49 proc. do 3,46 proc. udziału. Rok wcześniej kanał ten był szósty.
Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 13,05 proc., po spadku o 6,45 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (12,78 proc. udziału; w dół o 3,84 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (9,40 proc.; - 1,78 proc.) i TVP2 (7,83 proc.; - 13,58 proc.).
W styczniu 2014 roku największą widownię zgromadził nadawany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 27 stycznia br. obejrzało 7,38 mln widzów. Drugie miejsce zajął „Teleexpress” z widownią na poziomie 7,33 mln osób, a na trzeciej pozycji znalazł się konkurs TCS w skokach narciarskich w Bischofshofen (6,11 mln widzów).

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo trzynaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, a tylko jedno miejsce zajął TVN.











