Polsat wydał więcej na polskie programy, ale oszczędził na filmach

Telewizja Polsat w I kwartale br. zajęła pozycję lidera oglądalności w  grupie komercyjnej, dzięki wzmocnionej ofercie programowej. Jej koszty programowe w tym okresie jednak spadły. Stacja wydała co prawda więcej na polskie programy, ale sporo oszczędziła na prawach filmowych.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udział Polsatu w rynku w grupie komercyjnej 16-49 w I kwartale br. wyniósł 13,2 proc., co było lepszym wynikiem od TVN (13,1 proc.), TVP1 (10,5 proc.) i TVP2 (8,9 proc.). Natomiast cała grupa Polsatu zanotowała w tym okresie 22,5 proc. udziału (Grupa TVP miała 25,7 proc., a Grupa TVN - 21,8 proc.).

Przychody Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu w I kwartale br. wyniosły 207 mln zł, aż o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten uwzględnia jednak dołączenie do grupy kanałów TV4 i TV6, które stacja kupiła we wrześniu ub.r.  -  Wyłączając te dwie stacje wzrost przychodów był zgodny z rynkiem - informuje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Spółka powołała się na dane domu mediowego Starlink, który podał, że wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji wzrosły w pierwszych trzech miesiącach br. o 4,7 proc.

Stacji udało się uzyskać wysoką pozycję rynkową dzięki wprowadzeniu większej liczby polskich programów na antenę - w marcu Polsat zaczął emitować m.in. zupełnie dwa nowe, kosztowne show jak „Twoja twarz brzmi znajomo” i „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami”. Znalazło to odzwierciedlenie w kosztach produkcji telewizyjnej własnej i zewnętrznej, które wraz z amortyzacją praw sportowych w I kwartale br. wyniosły 79 mln zł i były o 3 mln zł wyższe niż rok wcześniej. Jednak aż o 5 mln zł spadły wydatki Polsatu na amortyzację licencji filmowych, która uplasowały się na poziomie 28 mln zł.  Stacja w I kwartale br. emitowała bowiem tańsze filmy niż rok wcześniej.

- Sukcesywnie realizowaliśmy strategię przejścia w kierunku polskiego programmingu, który jest bardziej atrakcyjny dla widzów, i co widać po wynikach w kwietniu i maju, daje nam wzrost udziałów na coraz bardziej fragmentaryzującym się rynku - wyjaśnia Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat. Również jesienią stacja  zamierza stosować podobną strategię i nie przewiduje zwiększenia wydatków programowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+