Udział liderującego TVN w okresie od 21 do 27 lipca 2014 roku zmniejszył się o 0,18 pkt. proc. do 10,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Pomimo tego stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,73 pkt. proc. i wyniósł 10,27 proc. Na ostatniej pozycji podium ulokowała się TVP1. Jej wynik to 9,48 proc., po wzroście o 0,49 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce zajęła TVP2 (6,79 proc.; do góry o 0,29 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN7 (4,34 proc.; + 0,19 pkt. proc.), TV4 (2,71 proc.; + 0,04 pkt. proc.), Puls 2 (1,99 proc.; + 0,18 pkt. proc.), TTV (1,36 proc.; + 0,04 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,18 proc.; + 0,07 pkt. proc.), TV6 (1,01 proc.; + 0,11 pkt. proc.), Stopklatka TV (0,90 proc.; + 0,01 pkt. proc.) i Eurosport (0,89 proc.; + 0,18 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycja lidera należała do Polsatu. Stacja ta zanotowała spadek o 0,13 pkt. proc. do 12,19 proc. udziału. Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 0,72 pkt. proc. do 10,95 proc. Ostatnia lokata podium należała do TVP1 - wzrost o 0,37 pkt. proc. do 6,82 proc. udziału. Natomiast na czwartym miejscu uplasowała się Dwójka (do góry o 0,32 pkt. proc. do 6,50 proc.).
Największą widownię w zeszłym tygodniu - 3,35 mln widzów - zgromadziło pokazane na antenie TVP1 główne wydanie „Wiadomości”.
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 21.07.2014 - 27.07.2014 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 21.07.2014 - 27.07.2014 - grupa 16-49











