W 2016 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat, który awansował z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do 2015 roku zmniejszył się o 0,48 proc. i wyniósł 14,55 proc.
Na drugą lokatę spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 13,90 proc., po spadku o 7,40 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,68 proc. i wyniósł 10,17 proc.
Oczko niżej znalazł się TVN, którego udział spadł o 2,81 proc. do 10,04 proc.
W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału zmalał o 6,31 proc. do 6,09 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krotszy-czas-ogladania-telewizji-w-2016-roku-polsat-wyprzedzil-tvp1-raport ##

Szóste miejsce zajął kanał TV Puls, którego średni udział w zeszłym roku wyniósł 4,80 proc. (rok wcześniej było to 4,95 proc.).
Z kolei dwa oczka niżej znalazł się siostrzany Puls 2, który awansował z miejsca dziewiątego. Stacja ta zwiększyła swój udział o 6,11 proc. do 4,17 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 40,96 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 12. pozycję. Jego średni udział wyniósł 2,34 proc.
Z kolei najwięcej w ub.r. straciła TVP Polonia - było to 49,41 proc. do 0,43 proc. udziału. Kanał ten jednak od lipca ub.r. nie jest obecny w trzecim multipleksie DVB-T - miejsce tej stacji od września ub.r. zajęło TVP Info, które rozpoczęło nadawanie w wysokiej rozdzielczości .
Od 24. do 28. miejsca w zestawieniu zajęły kanały, które wystartowały w 2016 roku (8TV - 0,22 proc. udziału, Zoom TV, Nowa TV i Metro po 0,02 proc. oraz WP - 0,01 proc.). Należy jednak wziąć pod uwagę, że podane dane, to średnie liczone nie od dnia startu danej stacji, tylko od 1 stycznia ub.r., kiedy stacje jeszcze nie nadawały.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn24-wyprzedzil-tvp-info-w-2016-roku-rynek-kanalow-tematycznych ##
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,74 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 0,89 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 3,31 proc. do 12,49 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,12 proc., spadek o 11,16 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP2 (8,09 proc.; w dół o 6,47 proc.).Najchętniej oglądaną stacją tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” pozostaje TV Puls (6,08 proc.).W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 53,33 proc. do 2,53 proc. Najwięcej w tym ujęciu też straciła TVP Polonia - było to 53,85 proc. do 0,36 proc. udziału.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.











