Polscy gracze wydają więcej na gry mobile niż na konsole i PC

Polski rynek gier jest wart aktualnie 541,5 mln dolarów, z czego 40 proc. tej kwoty (216,2 mln dol.) stanowią wydatki na gry mobilne na smartfony i tablety - pokazuje badanie Newzoo i Wargaming. Z kolei z zestawienia agencji Spicy Mobile wynika, że największą popularnością w sieci cieszą się gry rekreacyjne i łamigłówki.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Polscy gracze wydają więcej na gry mobile niż na konsole i PC

Użytkownicy urządzeń mobilnych grają w gry mobilne raczej w dni robocze niż podczas weekendów. 61 proc. graczy stanowią kobiety, 42 proc. to osoby w wieku 25-34 lata, 39 proc. ma średnie wykształcenie - wynika z danych Spicy Mobile.

Najpopularniejszą kategorią gier mobilnych są gry rekreacyjne, w pierwszym kwartale tego roku miały zasięg ponad 50 proc. Na kolejnych miejscach są łamigłówki, gry symulacyjne, zręcznościowe i strategiczne. Ostatnie miejsca zajmują gry muzyczne, planszowe i słowne.

grafika
grafika

Najwięcej czasu gracze mobilni poświęcają średnio na tytuły karciane (powyżej 25 minut), nieco mniej na strategiczne (20 minut), rekreacyjne i hazardowe. Średni dzienny czas korzystania z telefonu w grupie użytkowników gier mobilnych w marcu 2019 r. wyniósł 2 godziny 45 minut i 4 sekundy.

grafika

W co grają kobiety, a w co mężczyźni

Raport „Gracze 2019” pokazuje także, które z kategorii gier mobilnych są najbardziej popularne wśród kobiet, a które gry  przyciągają mężczyzn. Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po gry rekreacyjne (68 proc.), przygodowe (61 proc.) oraz muzyczne (60 proc.).

Mężczyźni z kolei dominują zdecydowanie w segmencie gier sportowych (w tej grupie gier mobilnych stanowią aż 81 proc. użytkowników), planszowych (71 proc.) i quizach (71 proc.). Co ciekawe, równe proporcje płci odnotowano dla gier hazardowych i słownych.

grafika

Pou czołową grą na mobile

W podziale na poszczególne tytuły, liderem popularności w Polsce w ubiegłym roku była zręcznościówka Pou. Kolejne miejsca należą do zręcznościowej Subway Surfers oraz strategicznej Clash Royale. Pierwszą piątkę zamykają Talking Tom Gold Run 3D Game oraz slither.io.

Biorąc pod uwagę liczbę wywołań aplikacji na pierwszy ekran, na pozycję lidera wysuwa się King of Avalon: Dragon Warfare. Ten wynik zawdzięcza rewelacyjnym czterem pierwszym miesiącom 2018 r. W okresie od stycznia do kwietnia 2018 r. uruchamiano ją powyżej 100 milionów razy w miesiącu. Na kolejnych miejscach znajdują się Gardenscapes, Clash Royale, Talking Tom Gold Run 3D Game oraz Pou.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"