W maju br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,83 mln polskich internautów, co dało 97,28 proc. zasięgu. Każdy korzystał z nich przeciętnie przez 21 godzin, 38 minut i 22 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel.
Na nieco dłużej polskich użytkowników przyciągały witryny i aplikacje Meta Platforms: Facebook, Instagram i Messenger. 25,51 mln internautów (86,05 proc. zasięgu) spędziło w nich średnio po 23 godziny, 26 minut i 19 sekund. WhatsApp jest w badaniu klasyfikowany osobno, w maju miał
Poziom 20 mln odwiedzających przekroczyło jeszcze czterech wydawców, dla których Polska to jedyny lub główny rynek działalności. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 22,88 mln użytkowników (77,19 proc. zasięgu), Ringier Axel Springer Polska - 21,7 mln (73,21 proc. zasięgu), Grupa Polsat-Interia - 21,03 mln (70,96 proc. zasięgu), a Grupa Allegro - 20,39 mln (68,79 proc. zasięgu).

TikToka odwiedziło 12,56 mln polskich internautów (dali 42,37 proc. zasięgu), każdy spędził na platformie średnio 19 godzin, 30 minut i 2 sekundy.
29,6 mln Polaków w internecie, zmiany w Mediapanelu
Wyników z maja nie porównujemy z wcześniejszymi, ponieważ 24 kwietnia w Mediapanelu wprowadzono pakiet ważnych aktualizacji metodologicznych. Ich celem jest jak najlepsze odwzorowanie w wynikach realnej sytuacji na rynku internetowego.
- Wprowadzone aktualizacje mogą mieć wpływ na niektóre wyniki (np. dotyczące realnych użytkowników, odsłon czy czasu), szczególnie w przypadku domen nieaudytowanych oraz aplikacji audytowanych. Dlatego ważne jest, aby pamiętać, że zmiany w wynikach (np. dostrzegalne spadki lub wzrosty w stosunku do poprzedniego miesiąca) mogą być rezultatem aktualizacji metodologii, a nie samej kondycji poszczególnych domen czy aplikacji - opisano w komunikacie odpowiadających za badanie PBI i Gemiusa.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w maju na 29,6 mln, a tych korzystających z sieci codziennie - na 25,6 mln.
Google.com odwiedziło 26,9 mln polskich internautów, zapewniając 90,74 proc. zasięgu i spędzając średnio po godzinie, 52 minuty i 11 sekund.

Powyżej 20 mln użytkowników miał jeszcze przeglądarkowy Facebook (20,22 mln odwiedzających), a nieco poniżej tego poziomu jest przeglądarkowy YouTube (19,14 mln). W pierwszym serwisie odwiedzający spędził średnio 3 godziny, 11 minut i 56 sekund, a w drugim - 5 godzin, 33 minuty i 52 sekundy).
WP.pl zanotowała 17,39 mln odwiedzających oraz godzinę, 39 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Onet.pl - 17,11 mln użytkowników oraz godzinę, 36 minut i 47 sekund przeciętnego czasu.
Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż YouTube

Tylko na komputerach witryny i aplikacje Grupy Google odwiedziło 22,51 mln internautów, każdy spędził tam średnio 6 godzin i 26 sekund. Meta Platforms zanotował 12,82 mln odwiedzających oraz 4 godziny, 46 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania, Grupa Wirtualna Polska - 11,87 mln użytkowników oraz godzinę, 50 minut i 16 sekund przeciętnego czasu, a Grupa Allegro - 10,66 mln użytkowników oraz godzinę, 24 minuty i 25 sekund przeciętnego czasu.
W serwisach i aplikacjach TVN Warner Bros. Discovery każdy z 3,96 mln internautów spędził średnio 2 godziny, 11 minut i 43 sekundy, a Netflix zanotował 2,79 mln użytkowników oraz 7 godzin, 26 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na komputerach Google.com miało 20,67 użytkowników oraz godzinę, 46 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania, a Google.pl - 6,23 mln odwiedzających oraz 32 minuty i 2 sekundy średniego czasu.

W przeglądarkowych wersjach YouTube przyciągnął 13,46 mln internautów (każdego przeciętnie na 7 godzin, 3 minuty i 20 sekund), Facebook - 12,22 mln użytkowników (średnio na 4 godziny, 46 minut i 21 sekund), a Netflix - 2,79 mln internautów (średnio na 7 godzin, 26 minut i 56 sekund).
Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,19 mln użytkowników, czyli 88,36 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam przeciętnie 18 godzin, 39 minut i 38 sekund.
W przypadku serwisów i aplikacji Meta Platforms (bez WhatsAppa) średni czas korzystania wyniósł 22 godziny, 40 minut i 12 sekund, a na TikToku - 22 godziny, 38 minut i 15 sekund.

Google.com przyciągnęło w mobile’u 22,01 mln internautów, każdego przeciętnie na 36 minut i 58 sekund. WP.pl zanotowała 15,7 mln użytkowników oraz 49 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania, Onet.pl - 15,62 mln użytkowników oraz 50 minut i 22 sekundy średniego czasu, a przeglądarkowy YouTube - 12,04 mln internautów oraz 57 minut i 26 sekund średniego czasu.
Wśród aplikacji dominują te Google'a i Meta Platforms

W czołowej dziesiątce aplikacji mobilnych jest sześć należących do Alphabetu, spółki-matki Google’a. W tej grupie najwięcej użytkowników ma aplikacja Google (22,88 mln), a na najdłużej odwiedzających przyciągał YouTube (przeciętnie na 15 godzin, 35 minut i 30 sekund).
Pozostałe cztery aplikacje w pierwszej dziesiątce należą do Meta Platforms, ta Facebooka zanotowała 20,33 mln użytkowników oraz 15 godzin, 59 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania.
Natomiast w aplikacji TikToka każdy z 9,46 mln internautów spędził przeciętnie 25 godzin.

Wśród aplikacji mobilnych objętych w Mediapanel audytem liderem jest Allegro z 7,27 mln użytkowników oraz 2 godzinami, 16 minutami i 11 sekundami średniego czasu korzystania.
W aplikacji TVP VOD każdy z 320,3 tys. internautów spędził przeciętnie 4 godziny i 48 sekund, aplikacja Playera przyciągnęła 1,04 mln użytkowników, każdego średnio na 3 godziny, 38 minut i 51 sekund.











