Polscy internauci porzucają telewizje na rzecz kanału mobile

Wśród polskich internautów jest coraz mniej użytkowników tradycyjnej telewizji, szczególnie w grupie poniżej 54 roku życia, gdzie odsetek telewidzów spadł do poziomu poniżej 70 proc. Jednocześnie rośnie rynek usług mobilnych i konsumpcja treści audiowizualnych za ich pośrednictwem - wynika z nowego badania IAB Polska.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Polscy internauci porzucają telewizje na rzecz kanału mobile

Z raportu „TV + WWW = Razem Lepiej" wynika, że choć w Polsce od dwóch lat nie przybywa internautów korzystających z kilku ekranów jednocześnie (tzw. multiscreening), to zmienia się forma takie korzystania z mediów.

- Rośnie grono użytkowników sieci, którzy nie korzystają z tradycyjnej telewizji, dlatego definicja multiscreeningu nie zamyka się już w jednoczesnym korzystaniu z telewizji i internetu, jak to miało miejsce przez ostatnich kilkanaście lat. Zjawisku odchodzenia od tradycyjnej telewizji towarzyszy wzrost współkonsumpcji ekranów cyfrowych, co jest wynikiem dynamicznie rosnącej popularności smartfonów. Zasadniczo wpłynęło to na zmianę intensywności zachowań kosumenckich w odniesieniu wyłącznie do internetu, ale na kilku urządzeniach jednocześnie- wskazuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.- Odsetek multiscreeners w modelu „www+www” wzrósł na przestrzeni ostatnich 2 lat aż o 6 p.p. i ten trend będzie się pogłębiał - dodaje Schmidt.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/iab-europe-rynek-programmatic-warty-23-mld-euro ##

Najmłodsi internauci stawiają na mobile

Dane IAB Polska pokazują, że już ponad 90 proc. internautów powyżej 15. roku życia korzysta ze smartfona. Jednocześnie obserwowana jest stagnacja rynku tabletów, których zasięg zatrzymał się poniżej 30 proc. oraz stopniowy wzrost popularności urządzeń Smart TV, które posiada już co trzeci polski internauta powyżej 15. roku życia.

grafika

Tradycyjnej telewizji nie ogląda już ponad jedna czwarta internautów, zaś tradycyjna prasa odnotowała spadek o połowę. Również radio w tradycyjnym odbiorniku zaliczyło znaczną utratę udziału - z 87 proc. w roku 2014r. do 51 proc. w 2020r. Wykorzystanie internetu rośnie - w smart TV z 10 do 35 proc. w ciągu sześciu lat; w smartfonie z 51 do 90 proc.

grafika

Czego szukamy w internecie?

W badaniu IAB Polska z trzeciego kwartału 2020 r. zaobserwowano lawinowy wzrost aktywności online. Najczęściej wymieniane przez respondentów aktywności to: korzystanie z e-mail (wzrost z 64 proc. w 2018 r. do  93 proc. w 2020 r ), czytanie artykułów na portalach i serwisach (wzrost z 54 proc. w 2018 r. do 89 proc. w 2020 r.), robienie zakupów przez internet (wzrost z 59 proc. w 2018 r. do 87 proc. w 2020 r.).

Z raportu wynika, że internauci konsumują coraz więcej treści wideo - 87 proc. ogląda krótkie filmiki wideo, 75 proc. ogląda pełnometrażowe filmy i programy wideo.

Zwiększył się odsetek internautów, którzy oglądają je na komputerach (z 46 proc. w 2018 r. do 50 proc. w 2020 r.) oraz w smartfonach (z 49 proc. w 2018 r. do 68 proc. w 2020 r.), a jednocześnie spadł w przypadku tabletów (z 17 proc. w 2018 r. do 12 proc. w 2020 r.).

grafika

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/iab-polska-spadek-w-reklamie-online-wyniki-drugie-polrocze-2020 ##

- Z wyników badania wynika, że działania integrujące komunikację w telewizji i internecie wciąż mają ogromny potencjał w prowadzeniu konsumentów przez kolejne etapy procesu zakupowego - komentuje Paweł Kolenda,  dyrektor ds. badań IAB Polska. 

Na potrzeby raportu zrealizowano badanie CAWI użytkowników internetu w wieku 15 i więcej lat. Badana próba jest reprezentatywna ze względu na płeć, wiek i częstotliwość korzystania z sieci. Badanie zrealizowano w sierpniu i wrześniu 2020 roku na panelu Webankieta. Wielkość próby: N=952 Badanie zostało przygotowane we współpracy Grup Roboczych IAB Polska: AudioVideo oraz Badania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarka wPolsce24 poprowadziła wiec prezydenta Nawrockiego. "Poczułam się znów jak w kampanii"

Dziennikarka wPolsce24 poprowadziła wiec prezydenta Nawrockiego. "Poczułam się znów jak w kampanii"

Trump potwierdza: "pozwiemy BBC". Astronomiczna kwota

Trump potwierdza: "pozwiemy BBC". Astronomiczna kwota

Kolejny nadawca kończy niekodowaną emisję naziemną. Stratni będą też widzowie z Polski

Kolejny nadawca kończy niekodowaną emisję naziemną. Stratni będą też widzowie z Polski

Rekordowa popularność subskrypcji streamingowych z reklamami

Rekordowa popularność subskrypcji streamingowych z reklamami

Fałszywy profil byłego dziennikarza TVN24 i TVP Info zachęca do inwestowania

Fałszywy profil byłego dziennikarza TVN24 i TVP Info zachęca do inwestowania

Brutalna szczerość wicenaczelnego "Timesa". Tak zareagował na fałszywe artykuły swoich dziennikarzy

Brutalna szczerość wicenaczelnego "Timesa". Tak zareagował na fałszywe artykuły swoich dziennikarzy