Polscy kibice Premier League w reklamie Viaplay

Platforma streamingowa Viaplay, która od najbliższego sezonu będzie transmitowała w Polsce wszystkie spotkania angielskiej Premier League, stworzyła kampanię reklamową z udziałem fanów tej ligi piłkarskiej.

jd / tw
jd / tw
Udostępnij artykuł:
Polscy kibice Premier League w reklamie Viaplay

Viaplay Group nabyła prawa do transmisji w Polsce spotkań Premier League w latach 2022-2028. Obejmująca sześć sezonów umowa rozszerza długoterminową współpracę pomiędzy Viaplay Group i Premier League.

Do spotu reklamowego zaproszono polskich kibiców Premier League, m.in. z West Ham Poland, Arsenal FC – Warsaw Gunners, True Blues Poland - Chelsea Supporters Club.

Motywem muzycznym nowej kampanii promującej rozgrywki Premier League jest jeden z największych przebojów zespołu Depeche Mode zatytułowany „Just Can't Get Enough”.

- Współpraca z polskimi fanami Premier League, którzy „żyją ligą” na co dzień i są bardzo mocno związani ze swoimi drużynami była dla nas naturalna. Doceniamy i podzielamy ich pasję, dlatego chcemy by platforma Viaplay była dla nich prawdziwym domem Premier League w Polsce - podkreśla Paweł Wilkowicz, szef redakcji sportowej Viaplay w Polsce.

Za realizację najnowszego spotu reklamowego Viaplay odpowiedzialna jest agencja Freundschaft The Digitals i Studio Videlec.

Na Viaplay wszystkie mecze ligi angielskiej z polskim komentarzem

Na platformie Viaplay transmisje wszystkich meczów piłkarskiej Premier Leauge będą opatrzone polskim komentarzem. W warszawskim biurze zbudowano drugie studio, tak żeby można było dyskutować równocześnie i o lidze angielskiej, i o niemieckiej. - Będzie jeszcze jedno przejście do Viaplay - zapowiada Paweł Wilkowicz, szef redakcji platformy.

Nowy sezon angielskiej ligi piłkarskiej ruszy w pierwszy weekend sierpnia. Viaplay w ostatnich tygodniach wzmocniła zespół o dziennikarzy specjalizujących się w brytyjskim futbolu: z Canal+ Sport przeszli do niej Przemysław Pełka, Michał Gutka i Adrian Olek, do redakcji dołączyli też Paweł Grabowski (też z Canal+ Sport) i Wojciech Piela (związany z Weszło i Kanałem Sportowym). Natomiast korespondentem piłkarskim z Wielkiej Brytanii będzie Jakub Krupa, poprzednio współpracujący z Canal+ Sport.

Liga angielska na Viaplay od 5 sierpnia

W ostatnich dniach platforma podała obsadę komentatorską pierwszej kolejki Premier Leauge. Przemysław Pełka i Michał Gutka razem skomentują dwa mecze: Crystal Palace - Arsenal w piątek o godz. 21:00, West Ham United - Manchester City w niedzielę o godz. 17. Dwóm meczom będzie towarzyszyć studio na stadionach (Crystal Palace - Arsenal, Fulham - Liverpool w sobotę o godz. 13:30), rozpoczynające się na godzinę przed pierwszym gwizdkiem.

Inne spotkania pierwszej kolejki skomentują m.in. Piotr Domagała i Michał Gutka (Fulham - Liverpool), Dawid Król i Paweł Grabowski (Bournemouth - Aston Villa w sobotę o godz. 16), Adam Delimat i Dominik Piechota (Leeds - Wolverhampton w sobotę o godz. 16), Mateusz Borek i Michał Borkowski (Tottenham - Southampton w sobotę o godz. 16) oraz Marcin Pawłowski i Adam Targowski (Everton - Chelsea w sobotę o godz. 18:30).

Paweł Wilkowicz, szef polskiej redakcji Viaplay, zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że każdy z dziesięciu meczów w kolejce Premier League będzie transmitowany na platformie z polskim komentarzem. Stałymi ekspertami będą byli piłkarze Jarosław Fojut (przez parę lat grał na Wyspach) i współpracujący z Viaplay od roku Łukasz Piszczek.

- Łukasz Piszczek w znacznym stopniu będzie zajmował się Premier League niż Bundesligą - mówi Wilkowicz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gdzie-ogladac-mecze-robert-lewandowski-fb-barcelona-liga-hiszpanska-canal-eleven-sports-koniec-viaplay-liga-niemiecka-cena,7169798381996161a ##

Zaznacza, że dla redakcji nie skończył się okres transferów dziennikarskich. - Będzie jeszcze jedno przejście do Viaplay - zapowiada. Konkretów na razie nie ujawnia.

Drugie studio Viaplay na potrzeby ligi angielskiej

Z myślą o transmisjach Premier League w warszawskiej siedzibie Viaplay zbudowano drugie studio. Jest potrzebne, ponieważ w weekendy równocześnie rozgrywane są mecze ligi niemieckiej, którą platforma pokazuje od roku.

- W nowy sezon wchodzimy z dwoma studiami, więc możemy równolegle nadawać studio i o lidze angielskiej, i o niemieckiej. W zależności od rangi meczów danego dnia możemy mieć osobne studia, możemy je łączyć, a także korzystać z naszego studia na stadionach w Anglii - wylicza Paweł Wilkowicz.

W pierwszej kolejce warszawskie studio będzie towarzyszyło meczowi West Ham United - Manchester City.

Platforma po każdej kolejce będzie też pokazywała program ze skrótami i analizami wszystkich meczów. - Tradycyjnym dniem na magazyn ligi angielskiej jest poniedziałek, bez względu na to czy tego dnia rozgrywany jest ostatni mecz kolejki - mówi Wilkowicz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/canal-viaplay-premier-league-pko-bp-ekstraklasa-jak-odbierac,7169798649952385a ##

Mecze w Canal+ z komentatorami Viaplay

W połowie lipca Viaplay Group podpisała umowę sublicencyjną, w ramach której Canal+ w swoich stacjach sportowych przez trzy sezony będzie pokazywał po dwa najciekawsze mecze z każdej kolejki ligi angielskiej. Dla nadawcy to istotne, ponieważ wcześniej transmitował ją w Polsce nieprzerwanie przez ponad 25 lat.

Przy czym mecze w Canal+ będą emitowane z oprawą komentatorską z Viaplay. W pierwszej kolejce nadawca pokaże spotkania Fulham - Liverpool i Manchester United - Brighton.

Miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł. Od zeszłego sezonu platforma oprócz ligi niemieckiej pokazuje m.in. Ligę Europy i Ligę Konferencji, Puchar Narodów Afryki, hokejową NHL oraz niektóre turnieje w darcie i tenisie. Natomiast od nowego sezonu oprócz będzie też transmitować Puchar Ligi Angielskiej i drugą ligę Sky Bet Championship (prawa kupiła w 10 krajach), a od wiosny przyszłego roku - Formułę 1 (pozyskała te transmisje na trzy lata).

Na koniec czerwca br. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online