Z raportu "State of MarTech Poland H1 2025" wynika, że niemal połowa marketerów nie potrafi jednoznacznie ocenić rentowności swoich działań z użyciem narzędzi MarTech. Mimo że technologia ta ma potencjał, wielu specjalistów uważa, że nie spełnia ona ich oczekiwań.
Integracja narzędzi jako kluczowy problem
Aż 56 proc. respondentów wskazuje, że integracja narzędzi w spójny ekosystem jest największym wyzwaniem. Problemy z integracją przewyższają nawet kwestie związane z kosztami i skomplikowaną obsługą, które wskazało odpowiednio 22 proc. i 20 proc. badanych.
Choć sztuczna inteligencja jest często postrzegana jako przyszłość marketingu, 15 proc. badanych uważa ją za "pusty buzzword". Wiele firm nie widzi jeszcze realnych korzyści z jej zastosowania, co wpływa na sceptycyzm wobec tej technologii.

Inwestycje w zespoły i partnerów
Marketerzy planują inwestować w rozwój zespołów (29 proc.) oraz współpracę z partnerami zewnętrznymi (31 proc.). Ponadto, 30 proc. firm zamierza weryfikować i eliminować niepotrzebne narzędzia, aby lepiej wykorzystać obecne zasoby.
Zamiast wprowadzać nowe technologie, tylko 12 proc. firm planuje skupić się na lepszym wykorzystaniu obecnych narzędzi. To pokazuje, że rynek dojrzewa i koncentruje się na optymalizacji istniejących rozwiązań.











