Polscy szefowie cenią kreatywność i otwartość, ale nie myślenie globalne

Złożoność procesów biznesowych jest dzisiaj podstawowym wyzwaniem stojącym przed wszystkimi dyrektorami generalnymi i prezesami, wynika z czwartej edycji raportu CEO Study przedstawionego w środę przez IBM.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

Wynika z niego, że światowi menedżerowie cenią przede wszystkim kreatywność i uczciwość a polscy - kreatywność i otwartość.

"Wychodzimy z kryzysu światowego i stawiamy czoła nowej sytuacji, dlatego powinniśmy docenić fakt, że CEO uważają kreatywność za najważniejszą kompetencję przywódczą, w której widzą szansę dla swoich firm. Patrząc wstecz dochodzimy do wniosku, że jest to spójne z poprzednimi wnioskami badania CEO Study IBM - największym wyzwaniem dla przedsiębiorstw od dzisiaj będzie wykorzystanie złożoności rynku i szybkości z jaką porusza się świat, który operuje niczym masywny i wzajemnie połączony system" - powiedziała dyrektor ds. strategii i transformacji działu doradztwa biznesowego IBM Polska Monika Remiszewska na konferencji prasowej.

W badaniu przeprowadzonym przez IBM udział wzięło ponad 1500 prezesów z 33 krajów oraz 60 branż na całym świecie. W badaniu udział wzięli również prezesi polskich spółek reprezentujących pięć branż: finanse, przemysł lotniczy, publiczny, farmaceutyczny i FMCG.

Z badania wynika, że polscy prezesi nieco inaczej postrzegają cechy, które powinny charakteryzować przywódców firm, niż ich koledzy z firm zagranicznych.

Na kreatywność wskazało 60% ankietowanych w badaniu globalnym i 100% szefów polskich firm. Uczciwość to cecha wskazana przez 52% ankietowanych na świecie i 33% w Polsce. Na trzecim miejscu światowego rankingu znalazło się "myślenie w skali globalnej", na które nie wskazał ani jeden z polskich prezesów.

Polacy stawiają natomiast na otwartość (67%) oraz zaangażowanie (50%).

Różnicę w nastawieniu polskich i globalnych szefów można wyjaśnić innym otoczeniem w którym działają. Podczas gdy globalne badanie wskazuje, że dyrektorzy generalni wskazują czynniki rynkowe (56%), technologie (39%) oraz czynniki makroekonomiczne (38%), jako te, które najbardziej wpływają na ich działalność, to Polacy wybrali sprawy regulacyjne (aż 38% wskazań, wobec 18% wskazań dla makroekonomii). Może to oznaczać, że polskie firmy muszą działać w skomplikowanym i niekorzystnym otoczeniu regulacyjnym oraz, że źle oceniają regulatorów rynku.

Zarówno polskie, jak i globalne wyniki badania wskazują, że głównym celem szefów firm w najbliższych 5 latach będzie zbliżenie się do klientów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online