Cele POR określone są w statucie i skupiają się wokół: reprezentowania interesów reklamodawców, prowadzenie odpowiedzialnej współpracy z mediami, agencjami, firmami współpracującymi z marketerami. Wspieranie i współdziałanie z innymi podmiotami w kształtowanie rynku badań mediowych i badań konsumenckich, takimi jak IAA, IAB Polska, Rada Reklamy i SAR. Wspieranie komunikacji odpowiedzialnej społecznie i środowiskowo. Wprowadzanie i propagowanie na polskim rynku inicjatyw i best practices zainicjowanych przez globalne WFA.
- Termin startu będzie zależał od zakończenia kwestii formalnych, podpisania uzgodnionych dokumentów i decyzji KRS - przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Elżbieta Gorajewska.
W projekt zaangażowane m.in. PepsiCo, Henkel, BNP Paribas
Nasz rozmówczyni dodaje, że powołanie WFA w Polsce ma swoją historię. Zaznacza, że w ostatnim etapie wszystko stało się możliwe dzięki zaangażowaniu kilku marketerów, głównie Anny Dzierzędzkiej, planning i media director CE PepsiCo i Aleksandry Gawlas, dyrektorki marketingu i digital w Henkel Polska. Do nich dołączyły kolejne osoby min. Piotr Bobrycki (Dr Oetker), Damian Ludke (Blue Media), Marek Zaborowski (BNP Paribas), a następnie kolejne firmy, wśród których są m.in. L'Oreal, Kompania Piwowarska, Credit Agricole, Nestle, T-Mobile, H&M, Haleon, Wedel.

- Dzięki tym firmom i osobom udało nam się zorganizować, przygotować i uzgodnić statut organizacji, przygotować wszystkie niezbędne dokumenty do założenia organizacji pracodawców, bo taką formę będzie miała nasza organizacja - podkreśla Elżbieta Gorajewska.
Polska Organizacja Reklamodawców jest otwarta na nowych członków. - Im więcej firm tym większa siła, a silny niezależny głos reklamodawców jest bardzo potrzebny i oczekiwany od dawna na naszym rynku. Po zarejestrowaniu organizacji wraz z członkami założycielami będziemy czekali na nowych członków organizacji - dodaje nasza rozmówczyni.
POR będzie finansowana ze składek członkowskich. Organizacja nie ma planów budowy dużego biura. - Na początku chcemy skupić się na budowie organizacji i realizacji statutowych celów - dodaje Elżbieta Gorajewska.

26 lat w Nielsenie
Elżbieta Gorajewska do połowy ub.r. związana była z firmą badawczą Nielsen. Pracę w niej rozpoczęła w 1996 roku. Do połowy 2019 roku pełniła w niej funkcję dyrektorki zarządzającej. Wówczas na stanowisku tym zastąpiła ją Agnieszka Gosiewska.Wtedy Elżbieta Gorajewska tłumaczyła, że przechodzi na emeryturę. Pozostała jednak w Nielsenie w roli doradcy. W połowie 2022 roku zakończyła współpracę z Nielsenem. Od tego czasu jest niezależną konsultantką.
Przed dołączeniem do Nielsena Elżbieta Gorajewska przez sześć lat pracowała w firmie badawczej GfK Polonia. Najpierw była tam media&advertising research managerem, a potem media research managerem.











