Zespół UX („user experience” - doświadczenie użytkownika) zajmuje się w ramach Polska Press Grupy wszystkimi internetowymi rozwiązaniami, wykorzystywanymi przez wydawnictwa Grupy. Teraz tą wiedzą będą dzielili się ze studentami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Umowa dotyczy zaangażowania specjalistów z działu technologii i rozwoju serwisów internetowych w szkolenie studentów, a podpisali ją: Dorota Stanek, prezes Polska Press Grupa i prof. Marek Nawrocki, prorektor ds. współpracy z gospodarką i informatyzacji.
Na mocy porozumienia Polska Press została partnerem wydziału matematyki i informatyki UAM. Projektanci z zespołu technologii i rozwoju serwisów spółki poprowadzą praktyczne zajęcia dla studentów dotyczące m.in. badań nad przyzwyczajeniami użytkowników internetu oraz praktycznego podejścia do zagadnień procesu projektowego dla produktów internetowych.

Co ma z tego Polska Press? - Zależy nam, aby studenci rozumieli, że "Głos Wielkopolski", "Dziennik Zachodni", czy "Gratka" to także produkty. Muszą przyciągnąć i zatrzymać uwagę klienta. O tym, co zrobić, by sięgnął po nasze serwisy internetowe i ogłoszeniowe współdecydują specjaliści UX. To oni przeprowadzają testy i śledzą światowe trendy - wyjaśnia Magdalena Chudzikiewicz, członek zarządu Grupy, odpowiedzialna w spółce m.in. za rozwój technologii.
Współpraca Uniwersytetu z Polska Press i zajęcia pod okiem praktyków mają na celu również rozwój kompetencji koniecznych na rynku pracy. - Pracodawcy, szczególnie w zakresie nowych technologii, borykają się dziś z problemami rekrutacyjnymi. Liczymy, że studenci, których zainteresujemy tematyką projektowania naszych produktów mediowych, będą chcieli z nami współpracować - mówi Dorota Stanek, prezes zarządu Polska Press.

Zajęcia fakultatywne prowadzone przez ekspertów z Polska Press Grupy ruszą już w tym roku akademickim. Umowa została podpisana na cztery lata.











