Polska reklama w tym roku ostro w dół, ale w 2014 r. ma zyskać 6 proc.

W br. wartość polskiego rynku reklamowego zmaleje o 6 proc., natomiast w 2014 roku już urośnie, też o 6 proc. - prognozuje Dom Inwestycyjny PKO BP. Dla akcji TVN rekomenduje kupno, a dla akcji Cyfrowego Polsatu - trzymanie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- Silna cykliczność rynku reklamy i wysoka zależność od wzrostu PKB może sugerować, że jesteśmy obecnie w okolicach dołka reklamowego cyklu, po którym powinno nastąpić odbicie - uzasadnia w swojej analizie DM PKO BP. - Historyczna zależność rynku reklamy od PKB pokazuje, że w okresach silnego spowolnienia wzrostu gospodarczego (IV kw. 2001 - II kw. 2002, II-III kw. 2009), rynek reklamy notował bardzo silne spadki rzędu (15 proc.), po czym w następnych 2-3 kwartałach dynamika spadków malała, rozpoczynając wzrost rynku reklamy. Sądzimy, że obecne wychodzenie z dołka będzie miało podobny przebieg - opisują analitycy firmy.

grafika

Analitycy DM PKO BP szacują, że w br. rynek zmaleje o 6 proc. To bardziej pesymistyczne prognozy niż estymacje ZenithOptimedia Group, według których spadek wyniesie 5,2 proc. (więcej na ten temat), oraz Equinox Polska, według których obniżka wyniesie 4-5 proc. (przeczytaj więcej).

DM PKO BP zaznacza jednak, że stacje telewizyjne sygnalizują wyhamowanie negatywnej dynamiki już w nadchodzących kwartałach. Natomiast od początku przyszłego roku powinny zacząć się wzrosty na całym rynku reklamowym, które w całym 2014 roku wyniosą 6 proc.

Jednocześnie DM PKO BP zmienił rekomendację dla akcji TVN (przy wycenie na poziomie 13,1 zł) z „trzymaj” na „kupuj” - ze względu na potencjał wzrostu szacowany na 30,7 proc. Natomiast dla akcji Cyfrowego Polsatu (przy wycenie 20,4 zł) pozostaje rekomendacja „trzymaj”, a ich potencjał wzrostu jest estymowany na 11,5 proc.

„Ze względu na strukturę przychodów to TVN powinien być głównym beneficjentem wzrostu rynku reklamowego. W mniejszym stopniu ze względu na odmienną strukturę przychodów (ok. 1/3 to reklama, reszta biznes abonamentowy) korzystać z rosnącego rynku reklamy powinien również Cyfrowy Polsat” - dodają analitycy DM PKO BP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele