Polski brand design stawia na edukację – podsumowanie kadencji Klubu Brand Design

Funkcjonujący w ramach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR Klub Brand Design zorganizował Walne Zebranie Członków. Była to okazja nie tylko do podsumowania ostatniej, dwuletniej kadencji, ale również do omówienia bieżącej kondycji branży, a także dalszego kierunku rozwoju mającego na celu zwiększenie roli brand designu w działaniach marketingowych, poprawę jakości świadczonych usług oraz współpracę z uczelniami wyższymi.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

– Klub Brand Design powstał, aby promować rolę designu w kształtowaniu marki. Zależy nam na tym, żeby polscy marketerzy bardziej doceniali brand design i lepiej uwzględniali jego rolę w planach działań marketingowych. Zwróćmy uwagę, że konsumenci około 70% decyzji zakupowych podejmują przy półce – dlatego dobry design opakowania w wielu przypadkach jest jednym z kluczowych czynników kształtujących poziom sprzedaży – mówi Małgorzata Pawlik-Leniarska, powtórnie wybrana Prezesem Zarządu KBD. – Oznacza to, że inwestowanie w brand design gwarantuje wyjątkowo wysoki zwrot z inwestycji, co często jest niezauważane. Pamiętajmy też, że żadne inne medium nie daje tak skutecznego, praktycznie 100%, dotarcia do konsumenta – dodała Małgorzata Pawlik-Leniarska.

Działalność KBD

Z powyższych względów, jednym z najważniejszych obszarów działalności KBD była edukacja. Klub zaangażował się we współpracę z wybranymi ASP. Dzięki temu studenci mogli bliżej poznać świat brand designu, wziąć udział w licznych warsztatach, a także odbyć praktyki w renomowanych firmach działających w tej branży. Ponadto Klub prowadził Szkołę Brand Designu oraz angażował się w jeden z flagowych projektów SAR – Szkołę Strategii Marki. Ważnym punktem w działalności Klubu było również zorganizowanie szkoleń i warsztatów wewnętrznych.

– Działania edukacyjne są dla nas kluczowe. Z jednej strony chcemy pokazać studentom, przyszłym twórcom i designerom, jak wygląda praca w agencji, jakie są oczekiwania klientów i rynkowe realia,  a z drugiej, poprzez zaangażowanie w SSM – pokazujemy doświadczonym marketerom, dlaczego brand design jest tak istotny i dlaczego warto poświęcić mu więcej miejsca oraz uwagi w strategii budowania, rozwijania marki – tłumaczy Małgorzata Pawlik-Leniarska.

KBD zajmował się także organizacją spotkań z wybitnymi osobistościami brand designu – Larsem Wallentinem oraz Shan Preddy. Pozostałe działania Klubu skupiły się na przygotowaniu słownika designu online (dostępny na stronie www.klubbranddesign.pl), podnoszeniu standardów usług projektowych i usprawnianiu współpracy pomiędzy zleceniodawcami a firmami brandingowymi, m.in. poprzez badania branżowe oraz narzędzia wspomagające dobre praktyki przetargowe.

Nowe władze i plany na przyszłość

Podsumowanie kadencji zakończyło się wyborem nowych władz oraz zaplanowaniem prac na okres 2012/2013. Walne Zebranie Klubu ponownie wybrało na Prezesa Zarządu Małgorzatę Pawlik-Leniarską (Dragon Rouge), a na członków Zarządu: Piotra Ręczajskiego (Mamastudio), Wojciecha Mierowskiego (Brand Nature Access) i Grzegorza Brzóskę (SaltPepper Brand Design). Do Sądu Koleżeńskiego zostali wybrani: Anna Kryszczyszyn (Brand Nature Access), Grzegorz Kieslich (Edda) oraz Aleksander Koczy (SaltPepper Brand Design).

– Bardzo cieszę się z zaufania jakim powtórnie obdarzyli mnie koledzy i koleżanki z Klubu –  oznacza to, że działania, którym poświęcałam czas i energię przez ostatnie 2 lata zostały dobrze ocenione. Przed nami jednak mnóstwo pracy i mam nadzieję, że wspólnymi siłami przyczynimy się do wzmocnienia roli brand designu, do poprawienia standardów pracy i podnoszenia kompetencji w środowiskach projektanckich – powiedziała na zebraniu Małgorzata Pawlik-Leniarska. – Mamy już wiele pomysłów i planów, które będziemy chcieli jak najszybciej wcielać w życie – dodała.

Wśród nich jest uczestnictwo w inicjatywie SAR skierowanej do studentów. Ma być to spotkanie, podczas którego dowiedzą się oni na czym polega praca w agencji i jaka jest rola brand design w komunikacji marketingowej. Ponadto, po dobrych doświadczeniach z krakowską ASP, planowane jest rozszerzenie współpracy z innymi uczelniami w celu edukacji studentów i zbliżania środowisk kształcących designerów z agencjami brand design. Klub będzie nadal angażować się w Szkołę Strategii Marki oraz Uniwersytet SAR. Trwają już rozmowy na temat zaproszenia kolejnych ekspertów z zakresu brand design z całego świata.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online