KBR, AdresMedia i Kantar z nowym cyklicznym badaniem Total Audio

Adres:Media i Kantar zrealizowały na zlecenie Komitetu Badań Radiowych nowy projekt badawczy pod nazwą Total Audio. - Badanie ma na celu obserwowanie i analizowanie zmian, które zachodzą w sposobie korzystania z treści audio, dostępnych na polskim rynku zarówno poprzez internet, jak i w sposób tradycyjny - informuje KBR.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Total Audio to nowy projekt badawczy na polskim rynku. Powstał z inicjatywy Komitetu Badań Radiowych i został opracowany przez specjalistów ds. badań skupionych w KBR we współpracy z zespołami Adres:Media i Kantara. Informacje uzyskane dzięki Total Audio stanowić będą uzupełnienie wiedzy gromadzonej w badaniu Radio Track.

Raport z pierwszej edycji badania Total Audio pokazuje, iż treści audio są wszechobecne i każdego dnia korzysta z nich 79 proc. Polaków. - Sama kategoria audio jest bardzo pojemna, gdyż obejmuje zarówno słuchanie radia, jak i słuchanie muzyki z YouTube, serwisów streamingowych typu Spotify, podcastów czy audiobooków. Kategorię audio uzupełnia muzyka z płyt lub własnych bibliotek plików audio a nawet słuchanie telewizji muzycznych - czytamy w badaniu.

72 proc. Polaków deklaruje słuchanie radia w ciągu tygodnia

Jak informuje KBR, najważniejszym i najszerzej dostępnym źródłem audio wśród ogółu badanych pozostaje niezmiennie radio. 72 proc. Polaków deklaruje słuchanie radia w ciągu tygodnia. Jako kolejne wymieniane jest słuchanie muzyki - czy to z platform wideo, takich jak YouTube, YouTube Music (62 proc.), czy serwisów streamingowych typu Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music (33 proc.). W dalszej kolejności badani deklarują m.in. słuchanie muzycznych kanałów telewizyjnych (28 proc.) oraz podcastów (24 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sluchalnosc-radio-miasta-sierpien-pazdziernik-2023-rmf-fm,7169454863890561a ##

Z badania Total Audio wynika, że odbiornik radiowy (w domu i w samochodzie) jest najczęściej wymienianym urządzeniem do słuchania (77 proc.). - Odbiornik radiowy w samochodzie jest coraz częściej wykorzystywany do podłączenia smartfona. Już niemal co czwarty badany podłącza swój telefon do radia samochodowego podczas podróży - informuje KBR.

69 proc. badanych deklaruje, iż korzysta ze smartfona, aby czegoś posłuchać. - Smartfon zrewolucjonizował korzystanie z mediów a szczególnie sposób odbioru treści audio. Dostępność zarówno aplikacji umożliwiających słuchanie stacji radiowych FM, jak muzyki z platform streamingowych, podcastów, czy audiobooków czyni telefon ważnym urządzeniem do słuchania - czytamy w raporcie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sluchalnosc-radia-o-poranku-w-dni-powszednie-sierpien-pazdziernik-2023-2,7169450404820609a ##

Badanie Total Audio przeprowadzono na przełomie września i października 2023 roku na ogólnopolskiej próbie 2000 osób w wieku 15-75 lat. Projekt zaplanowany jest jako badanie cykliczne, realizowane raz w roku. 

Total Audio nawiązuje do podobnych badań prowadzonych w innych krajach na świecie, m.in. w Wielkiej Brytanii (OFCOM), USA (Edison Research) i Francji (Mediametrie).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"