Polskie internautki wolą sieć od znajomych, rodziny i telewizji

Ponad połowa respondentek deklaruje, że korzystanie z sieci tonajczęstszy sposób spędzania przez nie wolnego czasu - wynika zbadania firmy Gemius. Internet przewyższa pod tym względem nietylko telewizję, lecz również znajomych i rodzinę.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dla 53 proc. polskich internautek korzystanie z sieci jestulubioną czynności w wolnym czasie - pokazuje badanieprzeprowadzone przez firmę Gemius. Znacznie mniej respondentek - po37-36 proc. - wskazuje w tej roli spotkania ze znajomymi, oglądanietelewizji oraz czytanie prasy lub książek, natomiast tylko 25 proc.spotyka się wtedy w gronie rodzinnym oraz słucha radia lubmuzyki.

32 proc. polskich internautek stanowią tzw. normaleski, czylipanie z ustabilizowaną sytuacją życiową, często mężatki i matki,nie rezygnujące jednak z kariery zawodowej i rozwojuintelektualnego. Są dobrze wykształcone, a zakupów nie traktująjako rozrywki samej w sobie, tylko rozważnie gospodarują budżetemdomowym. Z kolei co czwarta Polka w sieci to tzw. siatkarka -rozsądna, oszczędna, poświęcająca się dla rodziny i nierealizującawłasnych pasji. Takie kobiety mieszkają głównie w mniejszychmiejscowościach lub na wsi, są gorzej wykształcone, a z racjiniskich dochodów niezbyt lubią zakupy, ale są otwarte na promocjekonsumenckie.

13 proc. wśród polskich internautek stanowią tzw. szafiarki -dobrze sytuowane, wykształcone młode kobiety, które są singielkamibądź pozostają w wolnych związkach. Zazwyczaj mieszkają w dużychmiastach, cenią niezależność i możliwość samorealizacji, a ichgłówne hobby to zakupy, więc dużą wagę przywiązują do marki ijakości produktów. Prowadzą aktywny tryb życia, w wolnym czasiechodzą do klubów, kina lub spotykają się ze znajomymi. Co dziesiątaPolka korzystająca z sieci to tzw. kulturystka - młoda pasjonatkakina, teatru lub książek, ceniąca miłość, przyjaźń i możliwośćrealizowania własnych pasji. Postawa antykonsumpcyjna przekłada sięna jej niechęć do promocji i konkursów oraz unikanie dużych centrówhandlowych, w miejsce których wybiera małe sklepy blisko domu.Najmniejszą grupę polskich internautek (5 proc.) stanowią tzw.tenisistki - dziewczyny w wieku licealnym, często zamieszkującemniejsze miejscowości. W wolnym czasie lubią robić zakupy, aponieważ dysponują mniejszym budżetem, są bardzo świadomymikonsumentkami i kupują najtańsze produkty, często w promocji lub zkatalogów wysyłkowych.

Badanie zostało zrealizowane od 3 do 9 czerwca br. na stronachkorzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnegoaudytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety objęły losową grupę 2050internautek w wieku powyżej 15 lat. Natomiast po uwzględnieniu wtych rezultatach wagi analitycznej danych o płci i wiekuinternautów oraz o ich częstotliwości używania z sieci pochodzącychz badania Omnibus PBS wyróżniono pięć grup Polek korzystających zinternetu.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online