Polskie Radio ze wzrostem wpływów i zysku. Więcej na pensje, Trójka zarobiła z reklam dwa razy więcej od Jedynki

W 2017 roku Polskie Radio zanotowało 297,92 mln złotych przychodów oraz zysk netto przekraczający 2,79 mln. To wskaźniki nieco lepsze od osiągniętych rok wcześniej, przy nieznacznym wzroście wpływów z abonamentu oraz spadku wyników reklamowych. Program 3 przyniósł z reklam 2 razy więcej od Jedynki, a nadawca zwiększył wydatki na wynagrodzenia pracowników.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Informacje dotyczące wyników Polskiego Radia zostały podane w rocznym sprawozdaniu zarządu PR z działalności spółki. W 2017 r. przychody PR wzrosły rok do roku o 3,1 proc. osiągając kwotę ponad 297,92 mln zł. Z kolei zysk netto nadawcy w raportowanym okresie osiągnął poziom ponad 2,79 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 13,06 proc.

Największy udział (64,93 proc.) w przychodach stanowiły wpływy z abonamentu oraz rekompensaty z KRRiT, które wzrosły nieznacznie w porównaniu z rokiem 2016 (64,33 proc.) i zamknęły się kwotą przekraczającą 193,44 mln zł. Kolejną najwyższą pozycją w segmencie przychodów były te wypracowane z reklam osiągając poziom ponad 57,14 mln zł. To oznacza spadek o 4,5 proc. w porównaniu z wynikiem z 2016 r.

grafika

W 2017 r. wpływy reklamowe Programu 1 spadły o 3 proc., słabsze wyniki w tym segmencie zanotował także Program 3 tracąc 4 proc. przychodów z reklam rok do roku. Nie zmienia to jednak faktu, że Trójka w raportowanym przez PR okresie zarobiła na reklamach ponad 34,83 mln zł, czyli dwukrotnie więcej niż Jedynka (ponad 16,59 mln). W wypadku obu anten o 4 proc. wzrósł udział reklamodawców bezpośrednich, zmniejszeniu zaś do 50 proc. uległ udział agencji i domów mediowych.

grafika

Po stronie wydatków PR w 2017 r. najważniejszą pozycję stanowiły wynagrodzenia dla pracowników, które wzrosły rok do roku o 5,04 proc. zamykając się kwotą z górą 118,95 mln zł. Łączne koszty spółki w raportowanym okresie wyniosły ponad 285,78 mln zł i były wyższe o 2,43 proc. w skali roku.

grafika

Na koniec 2017 r. PR zatrudniało 1255 pracowników, rok wcześniej było ich o 17 mniej. W strukturze zatrudnienia największą grupę (33,67 proc.) stanowili dziennikarze, w dalszej kolejności administracja oraz pracownicy pionu techniczno – inżynieryjnego.

W 2017 r. najwyższe średnie zarobki brutto w Polskim Radiu otrzymywał prezes zarządu – ponad 30,75 tys. zł. Nieco mniej (29,34 tys.) zarabiali członkowie zarządu, natomiast średnie zarobki głównego księgowego wynosiły ponad 18,04 tys. zł brutto.

Wśród osób związanych z etatami dziennikarskimi najwyżej opłacane było stanowisko dyrektora – redaktora naczelnego ze średnią pensją ponad 15,36 tys., redaktor naczelny otrzymywał z górą 12,72 tys., a komentator ponad 9,87 tys. zł.

grafika

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sluchalnosc-radia-ii-kwartal-2018-rmf-liderem-awans-eski,7171423704774785a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"