Pomysłowy… jak Polak

Kreatywni, pomysłowi − tak w najnowszym badaniu* przeprowadzonym przez instytut Millward Brown, partnera Farmy Inwencji, określa się ponad 70 proc. Polaków. Jednak te cechy są częściej kojarzone z życiową zaradnością niż innowacyjnością. A prawie 1/5 badanych nie zna znaczenia słowa „innowacja”.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Stosunek do innowacji mamy dość ambiwalentny. Z jednej strony innowacyjność kojarzy się nam z nowoczesnością, korzyściami i wyższym statusem społecznym (tak odpowiedziała prawie połowa ankietowanych), z drugiej zaś budzi obawy i wątpliwości, czy zostanie właściwie wykorzystana. − Wedle zasady lepsze jest wrogiem dobrego do innowacyjności wolimy podchodzić ostrożnie. Ponad 1/3 uczestników badania nie wierzy, aby innowacyjne rozwiązania miały szansę na zastosowanie w praktyce – mówią badacze z Millward Brown.

 − Chcemy zmienić sposób myślenia o innowacjach – komentuje wyniki badania Marek Staniszewski, pomysłodawca Farmy Inwencji. − Dlatego stworzyliśmy przestrzeń do wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą na temat procesu twórczego i kreatywnego myślenia. Nasza Farma Inwencji to dobra okazja do oswojenia się z innowacją. Zdolność dokonywania odkryć może posiadać każdy z nas. Ale zwiększa się ona w miarę, jak uwalniamy się od przesądów, klisz, nawykowych zachowań. Do tego właśnie chcemy przekonać uczestników Farmy – podsumowuje Marek Staniszewski.

***

Trzydniowe warsztaty, wykłady i seminaria w ramach Farmy Inwencji odbędą się dniach 22-24 listopada 2013 roku w hotelu Narvil w Serocku. Na uczestników czeka nietypowa formuła prowadzenia zajęć, m.in. rozgrzewki twórcze, pigułki teorii czy warsztaty teatru improwizowanego. Partnerami przedsięwzięcia są Szkoła Strategii Marki, a także Havas Worldwide Warsaw, Diferente, Fundacja Homo Inquietus. Partnerami merytorycznymi są Millward Brown orazTouch Ideas. Patronat medialny nad Farmą Inwencji objęły miesięcznik „Brief” oraz onet.pl, marketingprzykawie.pl, biznes.pl i outdoor-media.co. Informacje o Farmie Inwencji oraz szczegółowy program można znaleźć na Facebooku: www.facebook.com/pages/FARMA-INWENCJI, a także na stronie www.farmainwencji.pl.

* Badanie przeprowadzone przez Millward Brown, partnera Farmy Inwencji, październik 2013, 15+, n = 1006.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"