Stosunek do innowacji mamy dość ambiwalentny. Z jednej strony innowacyjność kojarzy się nam z nowoczesnością, korzyściami i wyższym statusem społecznym (tak odpowiedziała prawie połowa ankietowanych), z drugiej zaś budzi obawy i wątpliwości, czy zostanie właściwie wykorzystana. − Wedle zasady lepsze jest wrogiem dobrego do innowacyjności wolimy podchodzić ostrożnie. Ponad 1/3 uczestników badania nie wierzy, aby innowacyjne rozwiązania miały szansę na zastosowanie w praktyce – mówią badacze z Millward Brown.
− Chcemy zmienić sposób myślenia o innowacjach – komentuje wyniki badania Marek Staniszewski, pomysłodawca Farmy Inwencji. − Dlatego stworzyliśmy przestrzeń do wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą na temat procesu twórczego i kreatywnego myślenia. Nasza Farma Inwencji to dobra okazja do oswojenia się z innowacją. Zdolność dokonywania odkryć może posiadać każdy z nas. Ale zwiększa się ona w miarę, jak uwalniamy się od przesądów, klisz, nawykowych zachowań. Do tego właśnie chcemy przekonać uczestników Farmy – podsumowuje Marek Staniszewski.

***
Trzydniowe warsztaty, wykłady i seminaria w ramach Farmy Inwencji odbędą się dniach 22-24 listopada 2013 roku w hotelu Narvil w Serocku. Na uczestników czeka nietypowa formuła prowadzenia zajęć, m.in. rozgrzewki twórcze, pigułki teorii czy warsztaty teatru improwizowanego. Partnerami przedsięwzięcia są Szkoła Strategii Marki, a także Havas Worldwide Warsaw, Diferente, Fundacja Homo Inquietus. Partnerami merytorycznymi są Millward Brown orazTouch Ideas. Patronat medialny nad Farmą Inwencji objęły miesięcznik „Brief” oraz onet.pl, marketingprzykawie.pl, biznes.pl i outdoor-media.co. Informacje o Farmie Inwencji oraz szczegółowy program można znaleźć na Facebooku: www.facebook.com/pages/FARMA-INWENCJI, a także na stronie www.farmainwencji.pl.
* Badanie przeprowadzone przez Millward Brown, partnera Farmy Inwencji, październik 2013, 15+, n = 1006.












