Ponad 100 nominacji do Złotych Spinaczy. Oto pełna lista nominowanych

Jury konkursu Złote Spinacze zakwalifikowało do drugiego etapu konkursu 104 projekty i kampanie. W tym roku najwięcej nominacji otrzymały 24/7Communication oraz K+Group - po dziewięć. Agencje Linkleaders, MSL i SEC Newgate CEE uzyskały po 6 nominacji każda.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Ponad 100 nominacji do Złotych Spinaczy. Oto pełna lista nominowanych
Nominacje do Złotych Spinaczy, ZFPR

W drugim etapie konkursu Złote Spinacze, zaplanowanym na listopad, jury zdecyduje o nagrodach. W kategoriach głównych i sektorowych jurorki oraz jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.

Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla "Najlepszego w konkursie", a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Związek Firm PR, organizator konkursu, przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.

Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 8 grudnia 2025 r.

Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.

Złote Spinacze 2025 - lista nominowanych

1. PR korporacyjny

10 lat BLIKNĘŁO/ Clear Communication Group, BLIK

Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska

Work Sport Balance w Decathlon/ GetHero, Decathlon Polska

2. PR produktu

Kampania PR IKEA "Hej, pobudka! Czas na sen dobry"/ Garden of Words Group, IKEA Retail

Zestaw edukacyjny ORBIUM – mobilne laboratorium z tabletem/ Centrum Nauki Kopernik, Samsung Electronics

Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl

"Przesmyk" – polski thriller szpiegowski globalnym hitem/ TVN Warner Bros. Discovery

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

Zarządzanie kryzysem, walka z dezinformacją - Agaris Polska / Agencja 3PR Consulting

Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek

4. Advocacy i Public Affairs

Razem dla nerek – życie bez dializ/ PRCN

"Start w dorosłość": drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja Polot

5. Kampania społeczna

"Koszmarna kolejka" szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych

Inicjatyw

Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

6. PR pro bono

Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Powitalnik 2.0 - przewodnik dla rodziców po diagnozie dziecka/ Admind Branding & Communications

Woda opadła, psy zostały – kampania pomocowa dla schronisk/ MSL

7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska

RóżniMY – Biedronka aktywizuje osoby z niepełnosprawnością/ Biedronka długodystansZDROWI – sposób na lojalność/ Nationale-Nederlanden

8. Event komercyjny

Betclic - FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic Hands Up Confidence - festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice

Jak pracować, by nie żałować? - impro z rocketjobs.pl/ portal pracy rocketjobs.pl

9. Event społeczny

Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka/ Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Screen Network

Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

Akcja RELacja HejTY Reaguj!/ Agencja eventowa TT Age

10. Launch produktu, usługi lub firmy

City Combo – Odkrywcy Miasta/ 38 Content Communication, Balcia

Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud

Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel

11. ESG, Sustainability i CSR Communications

Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa

Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP

Kompetencje AI dla każdego w Polsce - kampania Microsoft/ dfusion communication, Microsoft

12. PR miejsca, miasta lub regionu

Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel

D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38 Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego

Kierunek GZM – największy w Polsce festiwal mikrowypraw/ Górnośląsko Zagłębiowska Metropolia

Ryga: city break, który zmienia perspektywę/ Weber Shandwick, Riga Investment and Tourism Agency (LIVE RIGA)

13. Social media

Admin Komputronik. Więcej niż Admin./ Brand Kolektyw, Komputronik

Kopalnia Soli "Wieliczka" – od tradycji do trendów/ So Bright

Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN/ ORLEN

14. Business-to-Business PR

Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom

88% firm ofiarą cyberataku. ESET edukuje pracowników/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT, PowerGam

BEPS 2.0 - Panie, ale przecież ja płacę podatki. Otóż nie!/ EY Polska

15. Komunikacja z rynkiem kapitałowym

IPO Diagnostyki. Biznes z misją wchodzi na giełdę/ InnerValue

Kampania informacyjna oferty publicznej (IPO) Grupy Żabka/ M+G, Grupa Żabka

16. Media relations

OLX i monday comms: drugie życie elektroniki/ monday comms, Grupa OLX

Cepelia z nowym gospodarzem – Empik wraca na Marszałkowską/ Walk PR, Empik

Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia./ M&CC, Fundacja DKMS

17. Employer Branding

"Czujesz ten vibe?": rekrutacja do TRIBE Krakow Old Town/ 38 Content

Communication, TRIBE Krakow Old Town, Accor Services Poland

Przyjaźń od kuchni/ 24/7Communication, McDonald's Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative, OMD

Cooking with DANONE | Przepis na udaną karierę!/ Grupa spółek DANONE

18. Content marketing – branded content

Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl

Szczęśliwi metrów nie liczą – dobrostan zaczyna się w domu/ Linkleaders, Otodom, Cut The Mustard

Lloret de Mar - premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce/ MSL, Electronic Arts

19. Custom Publishing

Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD

W pracy czuję bardziej. Pierwsza neurokampania o karierze/ Linkleaders,

Pracuj.pl, Fundacja Mamy Podobnie

Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

20. Walka z dezinformacją

Wyjdź z neta, idź do weta/ Garden of Words, Royal Canin, IQ Marketing

Kategorie sektorowe

21. Technologia, IT, telekomunikacja

Cyberatak na firmę zawsze trafia w człowieka. ESET edukuje/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

Od niszy do mainstreamu - cyberbezpieczeństwo OT/ 24/7Communication, EY Polska

Lloret de Mar - premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce / MSL, Electronic Arts

22. Finanse

W UNIQA jesteśmy razem/ UNIQA, Be About | Hybrid Agency

N!Asystent – Pierwszy AI Asystent Bankowy w Polsce/ Nest Bank

Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud

23. Uroda, higiena i wellness

Launch serum VICHY LIFTACTIV COLLAGEN SPECIALIST 16/ LoveBrands Group,

L'Oréal Polska

Album Piękna / Dove x Rossmann/ Yellowcups, Dove Polska Unilever, Rossmann, Mindshare, That One Agency

Hands Up Confidence - festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice

24. Moda i styl życia

Łódź spełnia obietnice. 50 lat Ziemi Obiecanej/ 38 Content Communication, Manufaktura

Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP

25. Sektor spożywczy

Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/

24/7Communication, Lotte Wedel

Daj im szansę!/ 24/7Communication, Lotte Wedel

Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska

26. Kultura i media

D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38 Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego

4. sezon "Emily w Paryżu"– "efekt Netflixa" w Krakowie/ K+ Group, Netflix Polska, Behind the Brand, Altavia Kamikaze + K2

Nauka biznesu po polsku z serialem EDUKACJA XD/ CANAL+

27. Medycyna i zdrowie

Rany pod kontrolą - walka o lepsze życie pacjentów z ranami!/ PRCN

Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja POLOT

Rozlicz ból/ MSL, Fundacka K.I.D.S.

28. Sport, turystyka i rekreacja

Wszyscy Do Wioseł 2024/ Fundacja Legii

Betclic - FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic

"Urlopowy Kompas Polaków. Wakacje 2025"/ Q&A Comms

29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD

Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom

Kampania PR IKEA "Hej, pobudka! Czas na sen dobry"/ Garden of Words Group, IKEA Retail

30. Przemysł i infrastruktura

Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa

Olejomaty – piąty wymiar recyklingu/ Good One PR, EMKA

Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska

31. Motoryzacja i transport

Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek

Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT/ Polskie Linie Lotnicze LOT

32. NGO i sektor publiczny

Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

"Koszmarna kolejka" szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

Kategorie specjalne:

33. Kreatywność

Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa

Wrzuć do kosza i te okazy!/ Lasy Państwowe

Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

34. Efektywność

Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/

24/7Communication, Lotte Wedel

"Start w dorosłość": drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

35. Research&Insight

Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia/ Nest Bank

Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa

Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów