W drugim etapie konkursu Złote Spinacze, zaplanowanym na listopad, jury zdecyduje o nagrodach. W kategoriach głównych i sektorowych jurorki oraz jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w trzech kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.
Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla "Najlepszego w konkursie", a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Związek Firm PR, organizator konkursu, przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.

Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 8 grudnia 2025 r.
Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.
Złote Spinacze 2025 - lista nominowanych
1. PR korporacyjny
10 lat BLIKNĘŁO/ Clear Communication Group, BLIK
Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
Work Sport Balance w Decathlon/ GetHero, Decathlon Polska
2. PR produktu
Kampania PR IKEA "Hej, pobudka! Czas na sen dobry"/ Garden of Words Group, IKEA Retail
Zestaw edukacyjny ORBIUM – mobilne laboratorium z tabletem/ Centrum Nauki Kopernik, Samsung Electronics
Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
"Przesmyk" – polski thriller szpiegowski globalnym hitem/ TVN Warner Bros. Discovery
3. Issue management i komunikacja kryzysowa

Zarządzanie kryzysem, walka z dezinformacją - Agaris Polska / Agencja 3PR Consulting
Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
4. Advocacy i Public Affairs
Razem dla nerek – życie bez dializ/ PRCN
"Start w dorosłość": drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja Polot
5. Kampania społeczna
"Koszmarna kolejka" szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych
Inicjatyw
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
6. PR pro bono
Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Powitalnik 2.0 - przewodnik dla rodziców po diagnozie dziecka/ Admind Branding & Communications
Woda opadła, psy zostały – kampania pomocowa dla schronisk/ MSL
7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska
RóżniMY – Biedronka aktywizuje osoby z niepełnosprawnością/ Biedronka długodystansZDROWI – sposób na lojalność/ Nationale-Nederlanden
8. Event komercyjny
Betclic - FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic Hands Up Confidence - festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
Jak pracować, by nie żałować? - impro z rocketjobs.pl/ portal pracy rocketjobs.pl
9. Event społeczny
Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka/ Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Screen Network

Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
Akcja RELacja HejTY Reaguj!/ Agencja eventowa TT Age
10. Launch produktu, usługi lub firmy
City Combo – Odkrywcy Miasta/ 38 Content Communication, Balcia
Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel
11. ESG, Sustainability i CSR Communications
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa
Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
Kompetencje AI dla każdego w Polsce - kampania Microsoft/ dfusion communication, Microsoft
12. PR miejsca, miasta lub regionu
Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel
D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38 Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego

Kierunek GZM – największy w Polsce festiwal mikrowypraw/ Górnośląsko Zagłębiowska Metropolia
Ryga: city break, który zmienia perspektywę/ Weber Shandwick, Riga Investment and Tourism Agency (LIVE RIGA)
13. Social media
Admin Komputronik. Więcej niż Admin./ Brand Kolektyw, Komputronik
Kopalnia Soli "Wieliczka" – od tradycji do trendów/ So Bright
Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN/ ORLEN
14. Business-to-Business PR
Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
88% firm ofiarą cyberataku. ESET edukuje pracowników/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT, PowerGam
BEPS 2.0 - Panie, ale przecież ja płacę podatki. Otóż nie!/ EY Polska
15. Komunikacja z rynkiem kapitałowym
IPO Diagnostyki. Biznes z misją wchodzi na giełdę/ InnerValue
Kampania informacyjna oferty publicznej (IPO) Grupy Żabka/ M+G, Grupa Żabka

16. Media relations
OLX i monday comms: drugie życie elektroniki/ monday comms, Grupa OLX
Cepelia z nowym gospodarzem – Empik wraca na Marszałkowską/ Walk PR, Empik
Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia./ M&CC, Fundacja DKMS
17. Employer Branding
"Czujesz ten vibe?": rekrutacja do TRIBE Krakow Old Town/ 38 Content
Communication, TRIBE Krakow Old Town, Accor Services Poland
Przyjaźń od kuchni/ 24/7Communication, McDonald's Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative, OMD
Cooking with DANONE | Przepis na udaną karierę!/ Grupa spółek DANONE
18. Content marketing – branded content
Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
Szczęśliwi metrów nie liczą – dobrostan zaczyna się w domu/ Linkleaders, Otodom, Cut The Mustard
Lloret de Mar - premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce/ MSL, Electronic Arts
19. Custom Publishing
Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
W pracy czuję bardziej. Pierwsza neurokampania o karierze/ Linkleaders,
Pracuj.pl, Fundacja Mamy Podobnie
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
20. Walka z dezinformacją
Wyjdź z neta, idź do weta/ Garden of Words, Royal Canin, IQ Marketing
Kategorie sektorowe
21. Technologia, IT, telekomunikacja
Cyberatak na firmę zawsze trafia w człowieka. ESET edukuje/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
Od niszy do mainstreamu - cyberbezpieczeństwo OT/ 24/7Communication, EY Polska
Lloret de Mar - premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce / MSL, Electronic Arts
22. Finanse
W UNIQA jesteśmy razem/ UNIQA, Be About | Hybrid Agency
N!Asystent – Pierwszy AI Asystent Bankowy w Polsce/ Nest Bank
Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
23. Uroda, higiena i wellness
Launch serum VICHY LIFTACTIV COLLAGEN SPECIALIST 16/ LoveBrands Group,
L'Oréal Polska
Album Piękna / Dove x Rossmann/ Yellowcups, Dove Polska Unilever, Rossmann, Mindshare, That One Agency
Hands Up Confidence - festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
24. Moda i styl życia
Łódź spełnia obietnice. 50 lat Ziemi Obiecanej/ 38 Content Communication, Manufaktura
Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
25. Sektor spożywczy
Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/
24/7Communication, Lotte Wedel
Daj im szansę!/ 24/7Communication, Lotte Wedel
Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska
26. Kultura i media
D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38 Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego
4. sezon "Emily w Paryżu"– "efekt Netflixa" w Krakowie/ K+ Group, Netflix Polska, Behind the Brand, Altavia Kamikaze + K2
Nauka biznesu po polsku z serialem EDUKACJA XD/ CANAL+
27. Medycyna i zdrowie
Rany pod kontrolą - walka o lepsze życie pacjentów z ranami!/ PRCN
Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja POLOT
Rozlicz ból/ MSL, Fundacka K.I.D.S.
28. Sport, turystyka i rekreacja
Wszyscy Do Wioseł 2024/ Fundacja Legii
Betclic - FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
"Urlopowy Kompas Polaków. Wakacje 2025"/ Q&A Comms
29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
Kampania PR IKEA "Hej, pobudka! Czas na sen dobry"/ Garden of Words Group, IKEA Retail
30. Przemysł i infrastruktura
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa
Olejomaty – piąty wymiar recyklingu/ Good One PR, EMKA
Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
31. Motoryzacja i transport
Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT/ Polskie Linie Lotnicze LOT
32. NGO i sektor publiczny
Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
"Koszmarna kolejka" szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
Kategorie specjalne:
33. Kreatywność
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa
Wrzuć do kosza i te okazy!/ Lasy Państwowe
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
34. Efektywność
Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/
24/7Communication, Lotte Wedel
"Start w dorosłość": drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
35. Research&Insight
Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia/ Nest Bank
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland












