W grupie wszystkich widzów Disney Channel jako jedyny kanał dziecięcy miał w okresie od stycznia do lipca br. powyżej 1 proc. udziału w rynku, a dokładnie 1,22 proc., po wzroście o 14,9 proc. względem analogicznego okresu ub.r. - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement.
Na drugim miejscu znalazł się Disney XD, którego udział wzrósł o 4,9 proc. względem nadającego rok wcześniej w jego miejscu Jetixa i wyniósł 0,92 proc. Trzecią pozycję zajął Cartoon Network. Jego udział poszedł do góry o 6,9 proc. i ukształtował się na poziomie 0,9 proc.
Największy wzrost kolejny odnotowała zajmująca szóste miejsce w rankingu stacja Nickelodeon, która miała w analizowanym okesie br. udział wynoszący 0,32 proc. po wzroście aż o 203,9 proc.
Natomiast w dół poszybował najbardziej zamykający ranking Jetix Play. Kanał ten stracił 44,6 proc. udziału i zanotował wynik na poziomie 0,06 proc. Jetix Play w tym roku stopniowo tracił zasięg, zaś z końcem lipca zaprzestała nadawania całkowicie.

W grupie dzieci w wieku od 4 do 15 lat kolejność czołowych stacji dziecięcych była taka sama. Liderem także był Disney Channel, który miał 15,1-proc. wzrost i osiągnął aż 7,84 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce należało do Disney XD (6,6 proc. udziału.), a trzecią lokatę zajęła stacja Cartoon Network, który miała 6,59 proc. udziału i zanotowała w tej grupie wzrost o 22,2 proc.
Również w tym zestawieniu zyskał najwięcej Nickelodeon – jego udział poszedł do góry aż o 206,4 proc. do 2,4 proc. Liderem spadku był zaś Jetix Play, którego wynik zmalał o 46,8 proc. do 0,33 proc.











