Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale bieżącego roku wzrosła o 59,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (28,3 mln), ale była niższa o 9,7 proc. niż we wcześniejszych trzech miesiącach.
Liderem rynku było Apple, które sprzedało 14,6 miliona iPadów - o 14,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Dało to firmie z Cupertino 32,4 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek aż o 27,9 pkt. proc.
Tymczasem drugi w rankingu Samsung zanotował wzrost liczby sprzedanych tabletów o 277 proc. (z 2,1 mln do 8,1 mln) oraz rynkowego udziału o 10,4 pkt. proc. (z 7,6 proc. do 18 proc.). Sporo zyskał także trzeci w rankingu Asus - 2 miliony sprzedanych urządzeń i 4,5 proc. udziału w rynku.
Do pierwszej piątki zestawienia wróciły firmy Lenovo i Acer, wypychając z niej Amazona i Microsoft.

Najwięcej tabletów sprzedanych w II kwartale pracowało pod kontrolą stworzonego przez Google systemu Android, który wyprzedził platformę iOS od Apple. Daleko w tyle były Windows 8 i Windows RT Microsoftu oraz BlackBerry OS.











