Badanie pochodzi z okresu listopad-styczeń 2006.
Znajomość spontanicznaONET (www.onet.pl)76,5%WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)69,1%INTERIA.PL (www.interia.pl)51,2%GOOGLE (www.google.pl)50,7%ALLEGRO (www.allegro.pl)40,6%O2 (www.o2.pl)19,5%PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl)14,0%ORANGE (www.orange.pl)10,0%ERA (www.era.pl)8,6%KOMPUTER ŚWIAT (www.komputerswiat.pl)8,3%Odwiedził w ciągu miesiącaONET (www.onet.pl)69,8%GOOGLE (www.google.pl)63,6%WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)58,9%ALLEGRO (www.allegro.pl)48,3%INTERIA.PL (www.interia.pl)41,1%PORTAL O2 (www.o2.pl)18,1%ORANGE (www.orange.pl)15,4%PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl)14,2%ERA (www.era.pl)12,9%KOMPUTER ŚWIAT (www.komputerswiat.pl)9,2%
Korzystający z Internetu30,0% całej populacjilistopad 2005 : styczeń 2006N=2846Płećmężczyźni51,7%kobiety48,3%Kategoria wieku15-24 lata42,1%25-39 lat31,9%40-59 lat24,1%60 lub więcej1,9%Poziom wykształceniapodstawowe23,2%zasadnicze10,9%średnie44,6%wyższe21,0%Jak często korzysta z internetu?nie korzysta z internetu0,0%codziennie lub prawie codziennie55,7%kilka razy w tygodniu23,1%raz na tydzień11,2%kilka razy w miesiącu6,9%raz na miesiąc2,3%rzadziej niż raz na miesiąc0,8%trudno powiedzieć0,0%Gdzie korzysta z internetuw domu70,8%w pracy23,8%w szkole / na uczelni19,4%u znajomych12,7%w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym7,0%w innym miejscu1,2%Sposób łączenia się z internetem z domunie korzysta z internetu w domu29,2%przez modem (dial-up)8,7%stałe łącze58,8%telefon komókowy obsługujący WAP/GPRS0,6%inny sposób0,3%nie wiem2,4%

Fale: listopad 2005 : styczeń 2006 (wielkość: 9 489) Grupa celowa: Czy korzysta z internetu? = tak Wielkość: 9 201 248 (2 846 przypadków, 30,0% całej próby)
- Od początku 2006 roku wprowadziliśmy pewne zmiany w badaniu NetTrack. Zmiany te wraz ze zdecydowaną proprawą jakości realizowanych badań mogły wpłynąć na pewne zmiany w penetracji Internetu. Dlatego prosilibyśmy o wstrzymanie się od daleko idących wniosków ze wrostu penetracji Internetu w Polsce. Po kilku miesiącach realizacji badania będziemy widzieli, jaka jest realna dynamika zmiany.Od początku bieżącego roku badanie NetTrack jest realizowane jako wywiad CAPI - ankieter jest wyposażony w przenośny komputer, na którym wypełnia elektroniczną ankietę. Winiety witryn internetowych objętych badaniem prezentowane są badanym na ekranie komputera, w miejsce dotychczasowych drukowanych kart. Pytania o znajomość witryn są zadawane wszystkim respondentom, a nie tylko korzystającym z Internetu jak dotychczas.Najważniejsza jednak zmiana dotyczy sposobu doboru respondenta do badania. Dotychaczowa próba była próbą imienną losową z rezerwą random rout, co oznacza, że jeśli wylosowany do badania człowiek był w danym momencie niedostępny, ankieter zastępował go innym - z tej samej miejscowości, tej samej płci i w tej samej kategorii wieku. Obecnie respondenci do badania są dobierani z próby imiennej losowej do wyczerpania, co oznacza, że wylosowana próba jest kilkakrotnie większa od zakładanej, a ankieterzy realizują wywiady wyłącznie ze wskazanymi osobami, nawet za cenę wielokrotnych powrotów pod wskazany adres.Nowa metoda realizacji próby jest znacznie kosztowniejsza, ale też skutkuje próbą lepszej jakości. W zrealizowanej próbie jest więcej osób z kategorii trudno dostępnych, czyli pracujących, z wyższym wykształceniem, lepiej uposażonych, deklarujących posiadanie telefonu komórkowego, samochodu, ale także i komputera w gospodarstwie. Stąd też nieco wyższy, niż dotychczas odsetek osób deklarujących korzystanie z Internetu - mówi Kuba Antoszewski , PR Manager MillwardBrown SMG/KRC.











