Ponad połowa pracowników walczy z krytyką swoich firm

56% pracowników aktywnie broni swoich firm przed krytyką i odgrywa rolę ich rzeczników, zarówno online, jak i offline - wynika z badania KRC Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jeden na pięciu pracowników jest uznawany przez respondentów za aktywnego działacza na rzecz swojego pracodawcy, a kolejne 33% ma potencjał, by się nim stać.

1/3 pracodawców zachęca swoich pracowników do korzystania z mediów społecznościowych i do dzielenia się informacjami na temat organizacji. Ma to wpływ na pozytywny stosunek pracowników do samego pracodawcy. Pracownicy, których pracodawcy są zaangażowani w media społecznościowe, są bardziej chętni, by skupiać się np. na zwiększaniu sprzedaży, niż pracownicy, których pracodawcy w nich się nie udzielają (odpowiednio 72% vs 48%).

grafika

50% wiadomości, zdjęć czy filmów wideo zamieszczonych przez pracowników w mediach społecznościowych dotyczy ich pracodawców. 39% pracowników udostępnia w sieci pozytywne komentarze na temat swoich pracodawców, a 33% udostępnia wiadomości, zdjęcia czy filmy wideo dotyczące ich pracodawców bez zachęty z ich strony. Z kolei 16% pracowników udostępniło w internecie krytyczne lub negatywne komentarze na temat swojego pracodawcy, a 14% napisało w mediach społecznościowych na temat swojego pracodawcy coś, czego potem żałowało.

grafika

84% osób doświadczyło w ostatnim czasie zmian w miejscu pracy (m.in. zmiany personalne na pozycjach kierowniczych, zwolnienia grupowe, fuzje, przejęcia, spowolnienie finansowe).

grafika

Tylko 4 na 10 pracowników potrafiło opisać innym, czym zajmuje się ich pracodawca (42%), albo jakie są jego cele (37%). Ponadto tylko 30% pracowników jest silnie związanych ze swoim pracodawcą.

grafika
grafika

 

56% respondentów broniło swojego pracodawcę przed opinią swoich rodzin i przyjaciół w miejscu publicznym (na stronie, blogu lub w gazecie).

grafika

Badanie "Employees Rising: Seizing the Opportunity in Employee Activism" zostało przeprowadzone przez KRC Research na zlecenie agencji Weber Shandwick (McCann Worldgroup) metodą ankiety online na próbie 2300 pracowników w wieku 18-65 lat pracujących co najmniej 30 godz. tygodniowo w firmach zatrudniających ponad 500 osób. Badani pochodzili z 15 rynków na całym świecie (USA, Kanada, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, Brazylia, Australia, Chiny, Hong Kong, Indie, Indonezja, Japonia, Singapur, Korea Płd.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online