Ponad połowa rynku reklamy mobilnej dla Google i Facebooka

Google jest niekwestionowanym liderem pod względem przychodu na rynku reklamy w urządzeniach mobilnych. Dwucyfrowym udziałem może pochwalić się jeszcze tylko Facebook - wynika z danych firmy eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:
Ponad połowa rynku reklamy mobilnej dla Google i Facebooka
fot. Shutterstock.com

Do Google należy obecnie 32,9 proc. udziału w wartym 30,45 miliarda dolarów rynku mobilnej reklamy w USA, co przekłada się na 10,02 miliarda dolarów. Drugi Facebook ma 19,4 proc. udziału (5,9 mld USD).

Daleko w tyle są takie firmy jak Twitter, Yahoo!, Apple, LinkedIn, Amazon czy Millennial Media.

grafika

Ponadto Google jest zdecydowanym liderem także jeśli chodzi o całkowite wpływy z reklam w przestrzeni cyfrowej. Według eMarketera, w tym roku gigant z Mountain View zdobędzie nieco ponad 40 proc. udziału w tym rynku, w porównaniu do 13,2 proc. dla Facebooka. Jednak w najbliższych dwóch latach Google ma stracić blisko 5 pkt. proc., na czym najbardziej ma zyskać Facebook, a także Twitter i inni mniejsi gracze.

grafika
grafika

Facebook dominuje nad rywalami, w tym nad Google, w kategorii reklam typu display. W tym roku jego przychód powinien tutaj sięgnąć 7,66 miliarda dolarów, przy wzroście rok do roku o 44,9 proc. Google jest tutaj trzecie, za Yahoo! 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska