Spadki witryn z informacjami i publicystyką, Gazeta.pl przed Interią

Wśród platform informacyjno-publicystycznych liderem zasięgowym pozostaje WP.pl, a na nieco dłużej internautów przyciąga Onet. Część ruchu z TVN24.pl wydzielono do innych kategorii, znaczące spadki zanotowały m.in. witryna Polsat News, i.pl i sekcja informacyjno-publicystyczna o2.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że kwietniu br. dział WP.pl z informacjami i publicystyką ogólnopolską (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 10,27 mln użytkowników, czyli 31,24 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 33 minuty i sekundę. Analogiczna sekcja Onetu (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnęła 9,02 mln użytkowników (co dało 27,44 proc. zasięgu), przeciętnie na 39 minut i sekundę.

Z pozostałych witryn w czołowej dziesiątce dwie nieznacznie przekroczyły pułap 20 minut średniego czasu korzystania. Na Interii (Grupa Polsat-Interia) dział informacyjno-publicystyczny zanotował 6,42 mln użytkowników, 19,52 proc. zasięgu oraz 21 minut i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na TVN24.pl - 5,99 mln odwiedzających, 18,24 proc. zasięgu oraz 21 minut i 55 sekund przeciętnego czasu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-i-youtube-ze-spadkami-agora-po-kupnie-eurozetu-ma-19-mln-uzytkownikow,7169655414384769a ##

W zestawieniu są także sekcje innych portali horyzontalnych z informacjami i publicystyką ogólnopolską. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taki dział miał 7,39 mln użytkowników, 22,47 proc. zasięgu oraz 9 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania, na Gazeta.pl (Agora) - 6,54 mln internautów, 19,9 proc. zasięgu oraz 12 minut i 56 sekund średniego czasu a na portalu Radia ZET (Eurozet) - 6,25 mln użytkowników, 19,02 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 13 sekund przeciętnego czasu.

Goniec.pl (Iberion) odwiedziło 6,21 mln internautów (18,9 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 minuty i 58 sekund. Witryna Polsat News (Grupa Polsat-Interia) przyciągnęła 5,95 mln użytkowników (18,11 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 47 sekund, a uruchomiamy jesienią ub.r. portal i.pl (Polska Press) zanotował 5,8 mln internautów, 17,63 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 37 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

W porównaniu z marcem zmalała odwiedzalność zdecydowanej większości witryn z rankingu. Na WP.pl dział informacyjno-publicystyczny stracił 358,5 tys. użytkowników oraz 10 minut i 17 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (to odpowiednio 3,4 i 23,7 proc. w dół), na Onecie - 435 tys. internautów (4,6 proc.) oraz 6 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania (14,2 proc.), a na o2.pl - 780,7 tys. użytkowników (9,5 proc.) oraz minutę i 53 sekundy średniego czasu (16,8 proc.).

Sekcja TVN24.pl z informacjami i publicystyką ogólnopolską miała w kwietniu mniej o 2,55 mln użytkowników niż w marcu. Wynika to przede wszystkim z tego, że od kwietnia w ramach Mediapanelu wydzielono z niej do osobnych kategorii badania sekcję sportową (działającą w domenie Eurosport.tvn24.pl) oraz treści lokalne i regionalne. Wcześniej w kategorii informacji i publicystyki ogólnopolskiej klasyfikowano cały ruch z portalu z wyjątkiem sekcji z prognozą pogody.

Na Gazeta.pl sekcja informacyjno-publicystyczna zanotowała spadek o 391,4 tys. użytkowników (5,6 proc.) oraz minutę i 40 sekund średniego czasu korzystania (11,4 proc.), na portalu Radia ZET - 338,6 tys. internautów (5,1 proc.) i 23 sekundy przeciętnego czasu (14,7 proc.), a na Interii - 172,8 tys. użytkowników (2,6 proc.) oraz 4 minuty i 38 sekund średniego czasu (18 proc.).

Na witrynie Polsat News ubyło 740,5 tys. odwiedzających (11,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 35 sekund (10,9 proc.), a portal i.pl stracił 584,5 tys. internautów (9,2 proc.) i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania (7,3 proc.).

Wzrost osiągnął jedynie Goniec.pl - liczba jego użytkowników zwiększyła się o 159,4 tys. (2,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył o 14 sekund (6,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"