Portal „Super Expressu” liderem zasięgowym, witryny „Faktu” i „Gazety Wyborczej” przyciągają na dłużej

Wśród portali dzienników ogólnopolskich jako jedyna ponad 10 mln użytkowników miesięcznie ma witryna „Super Expressu”, a na platformach „Faktu” i „Gazety Wyborczej” internauci spędzają średnio po kilkanaście minut. Duże spadki zasięgów zanotowały Forsal.pl i Dziennik.pl, a wyraźnie wzrosła liczba użytkowników Polskatimes.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media), działający wyłącznie w wersji przeglądarkowej, w maju br. odwiedziło 10,42 mln internautów, spędzając średnio po 8 minut i 46 sekund. Witryna zanotowała 34,85 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

SE.pl jest zdecydowanym liderem zasięgowym, natomiast na dłużej internautów przyciągają zajmujące kolejne pozycje platformy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) i „Gazety Wyborczej” (Agora), obie funkcjonują jako strony www i aplikacje mobilne. Na Fakt.pl 9,1 mln internautów (co dało 30,42 proc. zasięgu) spędziło średnio po 13 minut i 58 sekund, a z Wyborcza.pl każdy z 8,23 mln internautów (27,52 proc. zasięgu) korzystał przeciętnie przez 17 minut i 17 sekund.

Na portalach „Gazety Wyborczej” od prawie dekady obowiązuje subskrypcyjna oferta dostępu do treści, na koniec marca br. korzystało z niej 290 tys. użytkowników (wobec 258 tys. rok wcześniej), a przychody z subskrypcji i reklam internetowych stanowiły już 43,2 proc. łącznych wpływów dziennika. Na Fakt.pl ofertę subskrypcyjną wprowadzono w sierpniu 2020 roku, RASP nie podaje jej wyników sprzedażowych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/informacje-i-publicystyka-wp-pl-przed-onetem-witryny-radia-zet-i-rmf-fm-najmocniej-w-dol,7169842392590465a ##

Polskatimes.pl (Polska Press) zanotował 4,43 mln użytkowników, 14,83 proc. zasięgu oraz 6 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Portal ma nadal charakter ogólnokrajowy, chociaż dzienniki regionalne wydawnictwa, z podtytułem „Polska The Times”, od dawna nie ukazują się w całej Polsce. Firma pracuje obecnie nad nowym portalem ogólnopolskim, członkini zarządu Małgorzata Skorwider zapowiedziała niedawno, że będzie on oparty „nie tylko o informacje charakterystyczne dla portali horyzontalnych, ale także o wiadomości lokalne i regionalne”.

Dziennik.pl przed portalem „Rzeczpospolitej”

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor) ma trzy witryny internetowe. W maju Dziennik.pl, udostępniający zdecydowaną większość treści za darmo, zanotował 4,21 mln użytkowników, 14,09 proc. zasięgu oraz 6 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania. Mniej popularne są serwisy „DGP” działające częściowo w modelu subskrypcyjnym: Gazetaprawna.pl miała 2,55 mln użytkowników, 8,53 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 41 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a Forsal.pl - 1,39 mln użytkowników, 4,66 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło 3,5 mln internautów (11,69 proc. zasięgu), spędzając średnio po 6 minut i 19 sekund. Pod koniec maja wydawca poinformował, że w pierwszym kwartale br. liczba wszystkich dostępów do portalu „Rzeczpospolitej” wzrosła o 34,4 proc., a łączna liczba subskrypcji cyfrowych, także do e-wydań dziennika - o 16,4 proc. Wydawca nie podał natomiast liczby wykupionych subskrypcji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/maciej-maciejowski-prezes-wydawca-rzeczpospolita-parkiet-subskrypcja ##

Serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnnier Business Polska) przyciągnął 1,08 mln internautów (co dało 3,62 proc. zasięgu), każdego średnio na 3 minuty i 23 sekundy. W styczniu br. wydawca podał, że z subskrypcji cyfrowych „PB” korzysta ponad 22 tys. użytkowników.

Z kolei witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 2,15 mln użytkowników, 7,18 proc. zasięgu oraz 6 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Witryna działa obecnie w domenie onet.pl, na początku br. połączono newsroomy „Przeglądu Sportowego” i sekcji sportowej Onetu, redaktorem naczelnym został Jacek Stańczyk.

grafika

Na portalu „Super Expressu” w porównaniu z kwietniem ubyło 48,9 tys. internautów (to 0,5 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 6 sekund (1,1 proc.). Platforma „Faktu” zanotowała wzrost liczby użytkowników o 10,5 tys. (0,1 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 45 sekund (5,1 proc.), a witryna „Gazety Wyborczej” - spadek o 30,9 tys. odwiedzających (0,4 proc.) i 26 sekund średniego czasu korzystania (2,4 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-faktu-spadla-do-150-tys-egz-gazeta-wyborcza-52-tys-koniec-pracy-w-polsce,7169861372610177a ##

Na Polskatimes.pl przy wzroście liczby internautów o 219,2 tys. (5,2 proc.) przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego zmalał o minutę i 10 sekund (16,1 proc.). Natomiast na Gazetaprawna.pl liczba użytkowników zwiększyła się o 63,7 tys. (2,5 proc.), a przeciętny czas korzystania zmniejszył o 12 sekund (5,1 proc.).

Rp.pl w dół, „Przegląd Sportowy” ze wzrostem

W obu statystykach zmalały wyniki portalu „Rzeczpospolitej” - stracił on 267,8 tys. internautów (7,1 proc.) i 33 sekundy średniego czasu korzystania (8 proc.). Największy spadek liczby użytkowników zanotował Forsal.pl - o 687,7 tys. (33 proc.), przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 10 sekund (5 proc.).

Na Dziennik.pl ubyło 456 tys. internautów (9,8 proc.), a średni czas korzystania wzrósł o 6 sekund (1,6 proc.). Serwis „Pulsu Biznesu” zanotował wzrost liczby odwiedzających o 94,9 tys. (9,6 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 13 sekund (6 proc.).

Z kolei witryna „Przeglądu Sportowego” zyskała 93,5 tys. internautów (4,5 proc.) i 10 sekund średniego czasu korzystania (2,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"