Telewizja Polska wraz z początkiem jesiennej ramówki postanowiła przenieść „Postaw na milion” z Dwójki do Jedynki. Teleturniej jednak praktycznie nie zmienił swojego pasma względem poprzednich sezonów.
Średnia widownia pierwszych pięciu premierowych odcinków „Postaw na milion” na antenie TVP1 (w okresie od 21 września do 26 października 2019 roku o godz. 18.30) wyniosła 1,21 mln osób. Przełożyło się to na 10,36 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 6,65 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię do tej pory zgromadziła emisja teleturnieju z 12 października br. Przyciągnęło ono przed telewizory 1,30 mln osób.

Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej „Postaw na milion” (od 22 września do 27 października 2018 roku) w TVP2 oglądało średnio 1,07 mln widzów. Przełożyło się to na 8,93 proc. udziału 4+ i 6,22 proc. w 16-49. Audycja po przeniesieniu do Jedynki zyskała 140 tys. oglądających.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/magazyn-ekspresu-reporterow-jesien-2019-tvp1-wyniki-ogladalnosci,7173202547988609a ##
„Postaw na milion” o 670 tys. widzów podnosi widownię swojego pasma w TVP1 względem analogicznego okresu rok wcześniej. Wówczas (od 22 września do 27 października ub.r.) stacja niemal w tym samym czasie pokazywała powtórki serialu „Drogi wolności”, które śledziło 542 tys. osób (odpowiednio 4,60 proc. i 2,52 proc. udziału).

Jedynka w sobotnim paśmie w godz. 18.30-19.16, czyli w czasie emisji teleturnieju notuje 10,29 proc. udziału w grupie 4+. Daje to stacji trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest Polsat (13,86 proc.). Drugi jest TVN (11,21 proc.), a czwarta - TVP2 (4,99 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49.
„Postaw na milion” to teleturniej emitowany na antenie TVP2 od 5 marca 2011 roku. Od jego startu jest prowadzony przez Łukasza Nowickiego. Jego formuła opiera się na brytyjskim formacie „The Million Pound Drop Live”.

W programie dwóch spokrewnionych ze sobą graczy staje do gry jako drużyna. Uczestnicy walczą o główną wygraną - milion złotych.
Producentem cyklu jest Endemol Shine Polska. Format produkowany jest w ponad 50 krajach m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i USA. Nagrania do polskiej edycji show odbywają się w Krakowie.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/the-wall-wygraj-marzenia-tvp2-jesienne-odcinki-stracily-widzow,7173202521753729a ##











